tisdag 19 mars 2013

Tindra jamar - Puhjam

Det är gott om energi i den där lilla pälsbollen. Jag har smugit runt lite och iaktagit henne när hon nosat runt på omgivningen. Plötsligt upptäckte hon mig och jagade mig tre varv runt lägenheten. Ibland måste man tassa till henne också när hon blir för mallig. Hon ska minsann veta vem som är högst i rang här. Eh, näst högst menar jag ju förstås, Sippo är ju flockledaren här. Allt detta tar ordentligt på krafterna och inte kan man slappna av alla gånger heller, för hon är så lömsk att hon överfaller en stackars katt som sover! Så vad gör man då? Jo, man kryper upp till husse och söker skydd.

Här får man ligga ifred i alla fall.

8 kommentarer:

  1. Små pälsbollar brukar ha massor med spring i tassarna :)
    OK för rangordningen hemma hos er.
    Den är väl som följer:
    1 Sippo
    2 Tindra
    3 Viska
    ? Husse då???
    *fniss*

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, just precis så är det. *blink*
      -Tindra

      Radera
  2. Vilket smart skyddsrum du hittat! Jamars, vad irriterande att inte få sova ifred! Klart den lilla fridstöraren måste läxas upp så hon lär sig reglerna som ska följas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamvisst, ibland måste man tänka till lite för att få vara ifred. Ibland verkar det inte ens hjälpa att läxa upp henne. *mutter*
      -Tindra

      Radera
  3. Tur att du har en husse att söka skydd hos. Men jag tror du tycker det är LITE kul att hon vill busa med dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaaam, liiiiite kanske. Men bara när jag själv vill förstås.
      -Tindra

      Radera
  4. Hon måste ju tycka om dig, annars hade hon nog inte vågat leka med dig.

    Självklart måste du sätta ner tassen när det blir för mycket bus :)

    Carina och Gnestakissarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men måste hon visa det genom att jaga min stackars svans?? Ibland måste man jama ifrån.
      -Tindra

      Radera