tisdag 4 december 2012

Tindra jamar - Ja' e åxå modi'

Ja' såg att vi hade haft intrång på uteplatsen idag. Allt är husses fel. Om han hade gått ut me' sina stinkisar, istället för att sitta vid köksfläkten, så skulle detta aldri' ha hänt. Jama om pinsamt att ha haft besök av fjäderfän. *tassen för ansiktet*
Så ville ja' visa att ja' e lika modi' som Katten Gustav, som vågade gå ut i det otäckt vita. Ja' stannade lite extra ute bara för att vara lite modigare. *stolt*

Mjau?! Har de' sprungit fjäderfän på min uteplats??!!

Detta måste såklart undersökas ordentligt.

Ja, jo. Gör det du, så kollar jag åt det här hållet. *snusar*

Inte ett fjäderfä inom räckhåll. De sitter allihop på andra sidan staketet å pekar fjäder.

8 kommentarer:

  1. Jag är inte helt säker, men jag tycker det ser ut som spåren efter såna fjäderfän som jag är rä....som man ska ha respekt för. De har jamargigantiska hackredskap där framme. Tror det var lika bra att ni bara undersökte spåren. Kan vara bra att känna till lukten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau? Såna där stora svartvita saker? *skelar oroligt* Jam ska hålla ordentlig utkik efter fulingarna.
      -Tindra

      Radera
  2. Jag ser att Tindra redan börjat kattoflera sig genom att låta det snöa på pälsen så hon smälter in i naturen runt omkring. Skickligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamvisst, här jäller de' att kattmoflera sej så gott de' går.
      -Tindra

      Radera
  3. Brr så kallt! Bra jobb med undersökningen, hoppas att ni kan få tag i en liten fjäderkotlett.nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, de' var lite kyligt om magen, men de' gick ändå. En da' ska ja' fånga mej en sån där fjädervippa.
      -Tindra

      Radera
  4. Jamras bra ni jobbar ihop. Synd ni inte fick tag på några fjäderkotletter, hmpf!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, vi har tränat väldans hårt Sippo å ja'.
      -Tindra

      Radera