fredag 1 januari 2010

Allt lugnt

Det nya året har hittills varit lugnt. Även nyårsnatten var ganska lugn. Visst smällde och poffade det här och där, men annars var det ingen fara.

Husse var ju lite orolig inför festen som skulle hållas ovanför. Antingen var det världens tystaste fest, eller så låg alla och sov. Vi märkte nästan ingenting. Jag tyckte nästan lite synd om husse som hade sovit extra på dagen och druckit flera kannor kaffe sent på kvällen bara för att inte bli så trött runt tolvslaget, så händer inget.

En kulig sak var att husse bror kom över och hälsade på. Vid tolv så gick dom ut för att titta på fyverkerierna. Själv satt jag inne och hade det skönt i värmen. När dom kom in efter en stund, så hade husse lyckats springa över den snötjockaste delen av gräsmattan, så han hade snö i skorna. *hehe* Där ser han vad som händer när inte ansvarig säkerhetskatt är med ute. *räcker ut tungan*

010120101704-761939

6 kommentarer:

  1. Ja, det är klart att sånt händer när du inte är med och bevakar. Det får nog bli ett nyårslöfte från dig att inte släppa ut husse ensam mer i år.

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett bra löfte, fast det kan förstås bli lite svårt att hålla. Jag har ju inget körkort.

    SvaraRadera
  3. Så husse skaffade riktiga snöskor då? "fniss" Vi hade det ganska lungt hos oss också, det smällde inte så mycket. Tasskram

    SvaraRadera
  4. Snöskor!! Jag skrattar morrhåren av mig! *tass*

    SvaraRadera
  5. Klokt av dig att stanna inne. Då slapp du plumsa i drivorna som husse. Det var nog lite hjältemodigt av husse att fota utomhus i alla fall. Fint kort! Kul att ni fick besök av "hussbror". Då kunde ni liksom ha en egen fest, när nu inte grannarna höll vad de lovat. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. Findus & co: Han är nog lite tokig med tror jag. Man plumsar ju inte gärna omkring i snön i onödan. Vi hade en mysfest för oss själva.

    SvaraRadera