torsdag 31 december 2009

Gott nytt år

Efter mycket om och men, så masade sig husse till affären för att köpa årets sista måltid. (hm, det där lät illa) Han var borta i minst trettielva minuter innan han äntligen kom hem. Något frusen och stelbent efter att halkat runt på gångvägarna.

311220091693
“Mörkt och kallt ute. Dessutom blev husses blixtmojäng i telefonen helt knäpp och vägrade fungera.”

Jag insåg ju direkt att jag svikit mitt uppdrag som säkerhetskatt, eftersom det var så halt överallt. Efter att husse lastat av all mat så jamade jag till mig en kvick kvällspromenad för att kolla läget.

När vi kom ut så fick jag en köldchock! Morrhåren blev stela som pinnar och svansen lindade jag runt halsen så jag inte skulle bli förkyld.

311220091699
“Jamham ja. Då ska vi se här (känner på isen med tassen) Mja, lite halt är det ju. Fast inte så farligt som du påstod. (nosar) Nä du husse, skaffa bättre skor istället.”
311220091701
“Hm, buskarna ser lite slokörade ut. Ryck upp er grabbar! Givakt!”

Precis som jag misstänkte, så var det inte så farligt halt ute som husse hade påstått. Det visade sig att han återigen hade dåliga skor som inte fick nåt fäste. Trots att det hade sandats. Jag jamade ut husse ordentligt och sedan begav jag mig in. Han kan inte bara komma och skrämma upp mig med falska larmrapporter!

Nu kan jag med gott samvete ligga inne i värmen och mysa. Vid tolvslaget så brukar vi katter sitta i fönstret med husse och titta ut på alla galningar som springer runt där ute och har sig.

Något orolig blev dock husse när han hittade en lapp på porten.

311220091698
311220091697
“Hm, det här verkar oroväckande.”

Så hälsar Snuffe att alla katter ska ha ett gott nytt år och inte nosa för mycket kattmynta. Själv ligger han bara och jäser nu.

301220091689
“Gott nytt år.” jamar Snuffe från sin plats vid husse i soffan .

Gott nytt år alla vänner!

15 kommentarer:

  1. Och Gott Nytt År till er, Sippo, Snuffe och husse. Hoppas att det fanns öronproppar i kattstorlek också! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Usch å´ fy för grannar som stör! I stället för öronproppar kan vi se till så de "åker på en propp"!

    Sippo! Håll ut! Vi kommer!

    SvaraRadera
  3. Findus & co: Underligt nog så blir husse mer störd än vad vi blir.

    Chinook & Cherokee: Normalt så skulle vi hålla med. Men den här grannen brukar vara lugn annars, så vi bryr oss inte ikväll.

    SvaraRadera
  4. Vilket arbete-ända in i det sista på det här året! Husse kanske ska skaffa klor så att han inte ramlar! Hoppas att ni får en mysig kväll!Gott nytt år på er alla! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Det låter som matte har varit ute och gått, för hon klagar alltid över att det är halt. Husse han går i träskor året runt och han pratar aldrig om att det är halt.

    Hoppas att ni får en lugn nyårsafton med ett minimum av oväsen. Här ute på skogen brukar det vara lugnt men nu på nyårsafton så brukar några skjuta fyrsprakeri, det gillar inte vi. Hoppas att våra grannar tar hänsyn till oss så vi slipper detta smällande.

    Vi önskar dig och Snuffe samt eran husse ett riktigt Gott Nytt År.

    Nyårstaxkramisar.

    SvaraRadera
  6. Dui & Deco: Jepp! Ingen rast och ingen ro här inte. Husse har nästan funderat på att skaffa "broddar" eller vad det nu hette, till fötterna. Men han vägrar, för att då erkänner han sin ålder, hävdar han.

    Hillman: Hm, är det din husse som bor ovanför min husse ibland. Han påstår nämligen att det är någon dåre som dansar träskopolka mitt i natten. *fundersam* Hoppas att ni får en smällfri natt. *tröstartass*

    SvaraRadera
  7. Tänk att du är ute i den här kylan. Jag har gett upp och hållit mig inne idag. Lika bra det, som det smäller och har sig där ute. Önskar dig ett riktigt bra nytt år, där du märker att din uppfostran av övriga i familjen kommer ge utdelning. Och att vi övriga kommer få fortsätta ta del av dina visdomsord. Tass på dig kompis!

    SvaraRadera
  8. Jag blev så att jama utmanad. Vill ju inte att husse ska tro jag blivit en fegis. Min uppfostran bör ge utdelning i Januari. Tror jag... Kanske. Mjaou på dig!

    SvaraRadera
  9. Njae, jag vet inte om jag håller med om att du svikit ditt uppdrag som säkerhetskatt. Uppenbarligen var det ju sandat, och vem hade ordnat med detta om inte du? Att sen husse springer ut med skor utan klonabbar på kan ju knappast du lastas för. Jag tycker du kan avsluta året med svansen i topp och börja nästa år på samma vis. Gott Nytt År på dig, Snuffe och husse.

    SvaraRadera
  10. Nå ja vi katter har ju ständigt dubbat så man akn väl anse att vi har full beredskap för det mesta, till skillnad från människor!
    Nu ska jag sitta i köksfönstret och titta på pangerierna här över stan och vara stolt över att mina människor är kloka nog att hålla sig borta från sånt!
    Gott Nytt År kattvännen!
    önskar Wikki & Nova
    PS. Jag smyger ut sedan efter tolvslaget, vi ses där på vårat hemliga ställe! DS

    SvaraRadera
  11. Gott nytt år på er grabbar!!
    Nu börjar snart pangandet,så då får jag fullt upp att lugna ner skällisarna.
    Nosbuff.
    // Love

    SvaraRadera
  12. Gott nytt år, Sippo och Snuffe!
    önskar Klosterkatterna som ser fram emot ännu ett år med spännande bloggande och fina bilder... *välsignartass*

    SvaraRadera
  13. Kattson: Tack så mycket. Nu känns det faktiskt lite bättre. *stolt svans*

    Wikki: Samma här. Jag är jamarns tacksam för att husse inte håller på med sånt där.

    Love: Du får jama vaggvisor åt skällisarna så dom lugnar sig.

    Imma: Detsamma önskar vi. Jag känner på mig att det nya året kommer bli väldans spännande.

    SvaraRadera
  14. Vi ses 2010, Sippo!!!

    Tasskramar!!
    //Tre katter med matte!

    SvaraRadera
  15. Jepp. Nu syns vi igen! *tass*

    SvaraRadera