söndag 20 september 2009

Cirkus

Ja, det frågade en av grannarna husse om det varit. Någon hade nämligen krossat en spritflaska strax utanför vår port, så det låg splitter över hela gatan. Husse var jätterädd att jag skulle trampa i det, så han började plocka bort det värsta. Jag förstår inte varför man måste förstöra. *djup suck* Tänk om jag trampat i det där med mina tassar. *ryser*

200920091187
“Titta husse. En trasig flaska. Varför vill någon skada mig?”
200920091186
“Glaset ligger vid gräskanten och sopkorgen sitter precis innanför buskarna. Det går till och med att se den. Men tydligen var det för jobbigt för att kasta flaskan där istället.”

Men så hände det skojsiga saker också. Jag hittigade en flygande mumsbit, eller fjäril som husse säger. Själv hittade han en stickis som satt och halvsov på en blomma.

200920091188
“Otroligt husse, att du vågade gå nära den.” *hehe*

När vi gick runt ett par buskar så såg jag något mystistiskt. Antingen så var det en fågel som hade ätigt något olämpligt, eller så har det kommit otäckt vitt. Fast det måste varit väldans lokalt.

200920091185
“Hm, vita blad. Underligt. Det här måste undersökas.”

5 kommentarer:

  1. Tänk om man kunde förstå sig på tvåbeningarna. Konstiga ideér ibland..Tur att du inte skadade tassarna. Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Dui & Deco - Precis. Jag har ju trots många års intensiva studier, ännu inte begripit mig på husse.

    Fuxen - Tack så mycket! *generad*

    SvaraRadera
  3. Hej Sippo!
    Vilken fantastisk fjärilsjägare du är Sippo, men de där fjärilarna de flyger ju så snabbt så de är så svåra att fånga, men ibland går det ju. Jag kan berätta för dig att vi ville bekanta oss med dig, men vi vågade inte när den här nya tvåbeningen fanns i närheten, men just nu är hon inte här och datorn stod på. Imma visade oss hur vi skulle göra. Nu ska vi gömma oss igen!

    SvaraRadera
  4. Nämen mjaou på er! Så kul att ni vågat er fram för att hälsa lite. Jag förstår att det mesta känns otäckt nu, men det blir snart bättre. Tassa lugnt så jamas vi vidare. *nosbuff*

    SvaraRadera