söndag 27 september 2009

Tvättdag

Det är inte bara husse som tar hand om tvätten här hemma. Jag själv har varit fullt upptagen med att sköta om husses hygien. Han luktade som en blomsterbutik när han kom ut ur duschen. Jag var tvungen att sätta ned tassen på allvar och fixa till det hela.

270920091281
“Du luktar inget vidare husse. Kom hit så får jag fixa till dig.”
270920091286
“Sitt still så går det fortare. Du kommer inte undan innan du luktar som en i flocken igen. Förstått?!” *slår tassen i bordet*

Det krävdes en hel del putsande och fejande innan det blev klart. Men så luktade husse återigen som en av oss. *stolt*

En kort väderleksrapport:
Det blåser!
Slut på väderleksrapporten.

Husse började ge upp efter en liten stund bara. Han var arg för han inte fick fyr på sina stinkpinnar. Det enda som började glöda var fingrarna. *hehe* Tyvärr innebär detta ofta att vi startar en dragkamp för att avgöra vem som bestämmer.

270920091279
“Nej, säger jag! Jag vill inte alls gå in än. Men släpp då din korkade get. Släpp innan jag blir arg!”

4 kommentarer:

  1. Det är bra att du visar vem det är som är ledare!
    Tänk att de inte ens kan tvätta sig ordentligt, våra mattar och hussar. Allt ska man göra..
    Tasskram

    SvaraRadera
  2. Så sant som det var jamat. *suckar* Tur att vi katter kan sköta oss själva i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Vi håller tass på föregående jamare, maju.
    Vi håller oss iaf rena, men det gör inte alla tvåbeningar, STOR SUCK!!
    Vi är duktiga på det, så dom däringa tvåbeningar borde ta efter oss katter, maju.

    Tassekram/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  4. Jag håller med. Hur svårt kan det vara att lära sig av oss?!
    Tassen!

    SvaraRadera