tisdag 1 september 2009

Snuffe sniffar på

Snuffe har börjat bli allt stöddigare här hemma. Inte nog med att han rymmer titt som tätt. Nu försöker han sig på inbrått också. Det betyder att han hade brått in i matpåsen. Husse låter oss svälta med sina fåniga portioner nämligen. Tyvärr var inte Snuffe tillräckligt snabb, utan husse kom på honom. Fast vi fick lite extra mat som tröst.

010920091046
“Men hur öppnar man den här? Jag är hungrig ju. Husse-eeeee…”

Så har husse varit på någon slags bestickning, eller om det var besiktning. Han blev stucken i alla fall. Så när han kom hem igen, så struntade han i mina bestämda jam om promenad. Han skyllde på att benen inte ville samarbeta med resten av kroppen. Det fick bli en kortis på uteplatsen istället. Det dög det med.

010920091051
“Jag har ju totalt glömt bort mina egna buskar här hemma.”

4 kommentarer:

  1. Håller han er på svältransoner? Du är ju en hårt arbetande katt Sippo och behöver näring, de får du jama om för honon.

    Sen föreslår ja spinnterapi för husses ben.

    Tass!

    SvaraRadera
  2. Det är precis det jag försöker överjama husse om. Men han är envis som synden. Det verkar som min husse och Gustav's matte, samarbetar för att svälta oss hårt arbetande katter. Fast Gustav kan ju fånga egen mat ju. *avundsjuk*

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har tur, fattar inte hur du klarar av att överleva på miniportionerna. Den som bestämde om dom ransonerna har då aldrig gått i ett par tassar, det är ett som är säkert. *medlidsam*

    SvaraRadera
  4. Måste varit någon från hundlobbyn, som kommit på det. Tack för tassen, den behövs. *suckar*

    SvaraRadera