söndag 13 september 2009

Miljöförstöring

Vad är det för underligt folk som bor på mitt revir? Vi tog en liten kvällspromenad igår, för att kolla omgivningen lite. Vid parkeringen så varnade min nosologiska instinkt mig för att något var lite fel. Jag nosade runt bland mina buskar för att hitta felet och såg det här.

120920091116
“Hm, varför ligger den där där?”

Jag försökte lyfta och skrotet och flytta på det, men jag är ju trots allt bara en liten katt. Husse visade inget större intresse för att rädda naturen, så vi fick lämna den till någon annan.

På andra sidan området så körde vi lite intervallträning. Husse var som vanligt sammarbetsovillig och åkte i princip kana på fötterna efter mig. När jag skulle göra en kattrusning upp i ett träd, så såg jag skadegörelse på mitt träd.

120920091117
“Titta husse. Trädet alldeles trasigt.” *sniff*

Dagens promenad var inte heller någon höjdare. Det blåste snålblåst och husse gick och klapprade tänder så att mina morrhår skakade. Jag funderade lite på husses beteende. Han hade ju faktiskt kunnat ta på sig en tröja till. *suckar*

Vi gick en kortare sväng runt i området och kontrollerade buskar och parkbänkar. Det märks att det börjar dra sig mot kallare tider. Känner mig lite hängig då jag tänker på allt vitt som kommer att ramla ner. *djup suck*

130920091119
“Buskarna helt okej.
130920091120
“När det kommer otäckt vitt, så kan vi inte sitta på bänkarna.”

9 kommentarer:

  1. Ni har jag lagt upp ett PR-program för KattPartiet på min blogg!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Oj, då ska jag genast tassa över och kolla.

    SvaraRadera
  3. Du får kanske tvinga ut husse för att patrullera en extra gång i området. Verkar pågå skumma saker..
    Sippo! Du som är en händig katt, hur hittar vi en räknare till vår sida och hur lägger vi till den? Lite nyfikna är vi ju på om det är några som läser om oss.
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  4. Visst e de svårt att tänka sig. Alla vackra blommor skall bara försvinna och så skall hela världen bli kall och vit på sina ställen.

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco - Funderar allvarligt på att patrullera ett par extra gånger. Angående räknare, så använder jag www.statcounter.com då får man en räknare och så kan man se statestik också. Jättesmart.

    Nea - Usch! Jag fryser redan nu. *darr, darr*

    SvaraRadera
  6. Usch vad har de gjort med trädet. Jag får nu gå över till granntomten för att klättra i träd för Gammelhusse hög ner den ståtliga eken här hemma som jag älskade att klättra i, nu väntar jag bara på att körsbärsträdet ska växa till sig till klättringsstorlek. Vi håller så klart också på Kattpartiet. Tass/Puma

    SvaraRadera
  7. Visst såg trädet ut att vara ledsen? Husse säger att den håller på att ta av sig barken. Men då måste det ju frysa. Körsbärsträd har jag aldrig testat att klättra i. Du får rapportera hur det funkar. Tack för rösten på partiet. *tass*

    SvaraRadera
  8. Du har verkligen en stor uppgift att fylla där du bor. Konstiga saker du hittar. Vi katter skräpar minsann aldrig ner på det där viset.
    Men inte ska det väl komma något vitt snart? Jag blir alldeles ledsen för att alla jamar om kyla nu. Då måste jag ju börja vara inne på nätterna...*bekymrad*

    SvaraRadera
  9. Verkligen underliga saker! Man blir ju mörkrädd för mindre. Precis som du jamar, så skräpar vi minsann aldrig ner. Det vita kommer nog smygandes om ett tag. Precis som din matte så är det lite lömskt. *hehe* Men ryck upp morrhåren och tänk inte på det nu.

    SvaraRadera