fredag 11 september 2009

Jag tassar vidare

Trots alla konstigheter som hänt de senaste dagarna, så fortsätter patrulleringarna av mitt område. Jag lyckades faktiskt få bildbevis på att den gröna geggan efter gräsätarna, är envis. Husse lyckades nämligen få halva gräsmattan under ena skon.

110920091108
“Vad gnäller du över? Du har ju skor. Testa att gå med bara tassar i den där sörjan.” *fnyser*

Vi var även och nosade lite i grannområdet. Dom verkar nämligen inte ha någon säkerhetskatt där. Om dom har det, så gör den ansvarige ett uselt jobb. Jag såg nämligen det här.

110920091104
“Uäck! En igenproppad brunn. Det här är under all kattkritik.”
110920091103
“Något sådant skulle aldrig hända i mitt område. Jag har liksom näsa för sådana saker.”
110920091105
“Med noggrann nosologi, kan man förhindra många problem.”

Patrullen fortlöpte utan större problem. Nu hade ju äntligen gräsätarna slutat fara runt på mina gräsmattor. Vi gick ett varv runt garaget och konstaterade att allt var bra.

110920091101
“Allt ser helt okej ut här. Vi kan gå vidare. Ibland är det härligt att vara katt.”

Förresten! Det glömde jag ju. Undertecknad katt funderar på att ge sig in i politiken. Jag har redan ett partiprogram, eller vad det heter.

Rösta på kattpartiet!

6 kommentarer:

  1. Skönt att det lugnat sig lite i ditt område, där ser man vilken viktig insats du gör.
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket. Jag försöker så gott jag kan. Men det känns bra att mina uppoffringar uppskattas.
    Tassen!

    SvaraRadera
  3. Den där gröna geggan ser inte trevlig ut. Skönt att jag slipper sånt här, den gräsätande brummaskinen fungerar nämligen inte så bra. Den är nog mätt tror jag

    SvaraRadera
  4. Applåder och visslingar, tasstamp i golvet...hurrjam vilket geni du är Sippo! Ditt valmanifest är BÄST! Det var det vettigaste jag läst på länge. Nu gäller det bara att föra ut budskapet. Hur många katter är vi...femtioåttahundra eller...vilket MAKT vi kan få! Nu kan du fira helg i lugn och ro efter att ha utfört detta storverk *beundrartass*

    SvaraRadera
  5. Vet du vad Sippo, nu har vi tagit oss i kragen riktigt stort. Vi tog precis nu och Mailade Katten Naken och frågade vart han och Nude har tagit vägen. Hoppas på ett kattsvar framöver, mjau. Hoppas det inte hänt dom ngt, *Funderar*

    tassen på dig
    /
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan
    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  6. Maya - Jag funderar på att utföra en nattlig räd mot gräsätarna. Problemet är bara att husse vägrar.

    Gustav - Tack för stödet. *trampar förläget* Jag kämpar med att jama ut budskapet till alla jag känner. Tänk vilka stordåd vi kan utföra. *tass*

    Mimmi - Så bra. Ni måste jama till oss andra om ni hör av dom. Vi är också lite oroliga.

    SvaraRadera