söndag 6 september 2009

Fullt pådrag

Jag han knappt utanför porten på morgonen innan jag intog högsta svansberedskap. I går hittade jag ju en krater i mina buskar och i dag hittade jag underliga markeringar på gräsmattan.

060920091078
“Högsta svansberedskap intaget. Nu gäller det att tassa försiktigt.”

Jag blev alldeles darrig i morrhåren. Detta måste bara vara ett drag av dom är älgarna… älgens… Hm… *slår i ordboken* Alien, tror jag det heter. Dom skulle bara våga sig på att invadera mitt revir! *vässar klorna och trimmar svansen*

060920091076
“Titta husse! Älgarna har lämnat markeringar.”

När jag nu visste vad som var på gång, så gick det ju inte att slappna av. Jag var vaksam mot allt som rörde sig, inklusive en buske som jag råkade spöa upp.

Men jag har faktiskt sett på husse dokumäntärer om aliens. Filmerna hette faktiskt just det. Dom hoppar upp i ansiktet på folk och sedan så… Uschäktamåstemåliteilla.

060920091075
“Jag gömmer mig inte alls. Jag spanar bara.”

Jag har nu blivit varnad för svamparna som jag nosade upp i går. Men så hittade jag ju så klart en ny variant här på morgonen. Dom såg inte lika lömska ut som dom andra, men lät ändå husse peta lite med foten. Man vet ju aldrig.

060920091077
“Kolla husse. Mini-svampar. Nej, jag tänker inte nosa. Gör det själv din stora fegis.”

5 kommentarer:

  1. Det verkar gå vilt till i ditt område! Tur att du är en välubildad katt som kan hantera det som som händer.
    Tasskram Dui och Deco

    SvaraRadera
  2. Ibland så är det förenat med livsfara att sätta tassen utomhus. Förstår inte hur utekatterna klarar sig undan. Min utbildning har räddat mig och husse många gånger. *pustar*

    SvaraRadera
  3. Hu vilka konstiga saker du har i ditt område. Jag skulle nog inte våga gå ut tror jag

    SvaraRadera
  4. Du har en liten utmaning på min blogg: http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.11668756
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  5. Maya - Ibland är det lite otäckt. Men någon måste ju följa med ut och hålla koll på husse. *nosbuff*

    Wikki - Då ska jag tassa in och titta.

    SvaraRadera