lördag 21 november 2009

Buskologi

Var ute på en härlig morgonpromenad med husse. Vi gick runt och inspekterade buskarna. Först gick husse och tittade på buskarna och petade lite på dom. Han försökte att inte visa hur okunnig han var i buskologi. Jag låtsades tappa något var och varannan meter, så husse inte skulle förstå att jag dubbelkollade hans inspektion och blev ledsen.

Det är väldigt viktigt för människors självkänsla, att bli berömda och uppmuntras med jämna mellanrum. Tror han kände sig rätt stolt när jag förklarade att jag tyckte han jobbat jättebra.

21112009029
“Ser bra ut det här. Bra jobbat husse. Jätteduktigt!”
21112009031
“Här missade du visst ett löv. Eh, jag menar, oj jag tappade nåt.”
21112009034
“Nej, jag dubbelkollar inte dom buskar du tittat på. Självklart litar jag på dig husse.” *ahem*

Så kom det sol också. Det har varit jättefint väder hela dagen, fast någon värme var det väl inte direkt. Snarare kalla vindar. *hutter*

21112009035
En bild som husse tog när han var och handlade på macken.

9 kommentarer:

  1. Visst har det varit härligt idag med sol? Du är en snäll katt du Sippo, omtänksamt av dig att låta husse hjälpa till. Tycker att det är lättare att se genom buskarna nu och svårare för andra (Möss t ex) att gömma sig. Tasskram

    SvaraRadera
  2. Dui & Deco - Jag tycker att husse förtjänar lite beröm ibland. Jag håller med om att det är betydligt enklare att se igenom buskarna när alla blad är borta.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är storsint av dig att inse att husse faktiskt inte är utbildad buskolog utan att han gör sina misstag i naturen ibland. På ett sätt är det ju otur för honom att han har en så överlägsen katt, för då framstår ju skillnaden i kunskap så tydligt, men å andra sidan kan han vara glad över att få hjälp i svåra situationen av en expert. Jag blir stolt själv när jag hör att du stärker husses självkänsla genom att berömma honom (även när han kanske egentligen inte är värd det). *tassen*

    SvaraRadera
  4. Åh, så duktig du är! *beundrande*. Vi behöver också dubbelkolla vår matte. Särskilt om det verkligen är vår tvätt som kommer från tvättstugan. När vi noga inspekterat allt, rullar vi oss i den. Då vet matte att tvätten är både nos- och tasscertifierad.

    Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  5. Kattson - Vi katter är ju storsinta av naturen. Det kan kännas lite ensamt uppe på storhetens bergstoppar. Men ibland kommer vi ner och hälsar på våra människor. Tänk att du blir stolt över mig. *trampar förläget*
    Tass tass!

    Findus, Isak och Rasmus - Vilken tur er matte har som har tvättcertifierande katter... (långt ord!)
    Själv nöjer jag mig med att slita ner en strumpa eller två från torkställningen.

    SvaraRadera
  6. det är bra,håll koll på husse,men lite uppmuntran behövs oxå förstås!
    /tass

    SvaraRadera
  7. Hihi!! Söt du är mot husse!! Du fick säkert något gott när du kom hem. Lite uppmuntran från en tass brukar gå rätt in i människohjärtat! :)

    Tassar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  8. Tass Sippo, *Fniss* Jag Tarzan här!
    Vet du vad sippo?
    Jag tog med matte på en promenad, både i gåroch i kväll, vi tog lite bilder på det, mjau, fast matte sa att dom blev lite mörka, *mutter* men jag, Tarzan vill ändå ha dom två bilder vi tog. Ska uppdatera sidan under veckan. Tass, det är så roligt, Sippo att man får komma ut på promenad, men hur ska vi göra så mina övriga kompisar här hemma oxå får komma ut? Har du ngn lösning på det, Sippo?
    Jagvill ju att dom oxå ska få komma ut, mjau.

    Tassekram/
    Tarzan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. Kattliv - Det gäller att väga jämt mellan uppmuntran och diciplin. Tassen

    Tre katter - Fick en väldans massa godis. Husse märkte nämligen att datumen börjar gå ut. Bättre att ni äter upp än att jag slänger, sa han. Mina tassar brukar förresten gå mestadels in i låret på husse... *ahem*

    Tarzan - Snällt av dig att ta med din matte på promenad. Utan oss sitter dom bara stilla. Att få med sig sina kompisar ut kan bli lite svårt. Min rumskamrat, Snuffe, är livrädd för att gå ut. Han får helt enkelt nöja sig med balkongen.
    Tassen.

    SvaraRadera