torsdag 19 november 2009

Lek och stök

Husse tyckte vi såg lite trötta ut i går på kvällen, så han plockade fram en leksak och sprutade mynta över hela den. Först så försökte vi motstå den härliga doften, men till slut så kunde inte Snuffe hålla sig längre utan borrade ner hela skallen i tygkuben. *hehe*

18112009024
*sniffa sniffa, nosa nosa* “Det lukktar mums här inne.” *sniff sniff*

Själv så har man ju lite värdighet och påverkas inte så lätt som dagens ungkatter. Jag tog det coolt och satte mig bredvid husses självdöda dammsugare.

18112009025
“Hm, den är död va husse?”

Så hände det nåt lite annorlunda i dag. Husse smet hemifrån och var borta jättelänge. Minst trettioelva timmar. (Gustav’s tidsmått) Men när han kom hem så hade han med sig en sprillans ny kattlåda!

Det första han gjorde när han kom hem. Det var att möblera om hela hallen så vi katter inte ska frysa om tassarna när vi går på lådan. Det enda problemet är att jag går inte på lådor med dörrar. Jag vägrar! Så om inte husse plockar bort den dumma luckan snart, så kommer jag snart att lämna en present i köket. *mutter*

19112009026
“Hm. Snygg form, snygga färger. Men jag gillar inte luckan. Bort med den husse.”

11 kommentarer:

  1. Måste jama att det var den stiligaste kattlådan jag sett! Fast jag håller med dig om det där med luckan. Visserligen KAN jag gå in trots lucka, men matte brukar vara hygglig och ställa upp den när jag måste vara inne.
    Lyxigt också att kliva ner på en riktig matta efter besöket! Vi har bara nån konstig plastgrej, inte alls mjuk och skön.

    SvaraRadera
  2. Vad du är tuff som vågar vara vid snabeldraken!Kattmynta är svårt att motstå tycker vi, man försöker och försöker men det går inte..Juste av husse att åka iväg och köpa saker till er, men luckan går säkert att ta bort. Man ska ju få plats också! Tasskram

    SvaraRadera
  3. Jag tror husse äntligen har insett att den dumma plastgrejen inte gör någon nytta. Mest för att all sand hamnade bredvid den. *hehe* Skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka illa om luckan. Husse kallade mig fegis nämligen. *fnys*

    SvaraRadera
  4. Hör du säkerhetskatt! Vi blrjar bli ororliga flr Vimsan. Kan du söka rätt på henne? Hon har varit borta ett tag, så du har ett uppdrag!
    Skat-Ann

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco - Gustav vågade ju stå bredvid ett sugmonster förut, så jag måste ju våga jag med. Husse kan vara rätt snäll med jämna mellanrum. Jag vet att han avstod från en leksak till sig själv, för att köpa lådan åt oss. *rörd* Luckan har han tack och lov tagit bort nu.

    Skat-Ann - Ehm, vem är Vimsan? *förvirrad*

    SvaraRadera
  6. Du är inte alls ensam om att inte gilla luckorna på kattlådorna, Sippo - själv vägrar jag fullständigt att använda en låda med lucka, för tänk om någon stänger in mig! Eller lurpassar på mig precis utanför... nej, inga luckor för mig, tack!

    Tass från Imma, som är glad idag för matte har köpt hem BÅDE Temptations och Dentabits!

    SvaraRadera
  7. varför har ni lådan i hallen.
    i mattes värld finns det INGEN annanstans att ha kattlådan än på toaletten.
    hade vi haft lådan i hallen hade vi ju blivit störda..*fnys,nej på toa ska lådor vara*

    SvaraRadera
  8. vi giler förresten inte heller luckor,matte har tagit bort våran..

    SvaraRadera
  9. Skat-Ann - Hm, verkligen mystistiskt.

    Imma - Skönt att jag inte är ensam om att tycka illa om luckor. Husse påstod att jag var en fånig kisse. En fegis. Men jag ska visa vad du jamade, så får han se att jag inte är ensam. *bestämd*

    Pip & Murre - Vi har alltid haft den på toa. Men nu ville husse testa om det här funkar bättre. Det är enklare att hålla rent och så blir det inte så förjamat trångt. Störda blir vi faktiskt inte. *tass*

    Kattliv - Ännu en kattkollega på min sida. Mjaou, så glad jag blir. Tassen!

    SvaraRadera
  10. Pip och Murre, här hos oss i klostret står det kattlådor lite varstans i huset. Minst en på varje våning, och i olika rum. Det är för att vi helst vill ha varsin låda och dessutom vill gå på olika ställen... matte tycker att det är bättre att ställa lådor lite här och där än att vi "använder golven"... ni förstår, jag är en sådan där misse som inte alltid hinner till en låda som står för långt borta... *rodnar lite*

    SvaraRadera
  11. Hm. Jag antar att det är fördelen med att vi bor i en liten lägenhet. Det är aldrig långt till lådan eller till maten. Jag har det nog rätt bra. Men jag förstår att du vill ha flera lådor för att undvika miss-öden. *tröstartass*

    SvaraRadera