tisdag 24 november 2009

Luftangrepp

Jag blev nästan mordhotad i dag. Husse och jag var ute på en avslappnande eftermiddagspromenad, då vi hörde ett fasligt kraxandes en bit bort.

Det började rycka lite oroväckande i min svansradar och morrhåren anade en viss förändring i lufttrycket. Det var först när jag tog en noggrannare titt på himlen som jag såg det fasansfulla. Det var en hel skock med kraxande fjädervippor. Minst en kattiljon av dom. Jag förstod att dom var ute efter hämnd för alla gånger jag smugit på dom. Jag försökte desperat jama att jag faktiskt aldrig rört en fjädervippa, annat än den husse har hängandes på köksväggen och den är köpt på ICA.

24112009043
“Hm. Titta husse, vad är det för prickar där borta?”
24112009044
“Fjädervippor! Det är en hel kattiljard av dom. Spring för livet! Kvinnor och katter först husse. Du får komma efter.”

När jag tagit skydd under buske så tog jag ett par djupa andetag och lugnade ner mig lite. Plötsligt slog en tanke mig. Det kanske inte var hämnd dom var ute efter. Utan dom försöker kanske utpressa mig så jag ska lägga ned utredningen angående klängväxten på grannhuset.

Jag anar en konstig-ration… transparation… transistorradio. Nej vänta, konspiration, heter det ju.

13 kommentarer:

  1. Hej Sippo!

    Det var nog bara mina kusiner som var ute och tränade lite :) Inget du behöver vara orolig för.

    SvaraRadera
  2. Åh så skönt. Jag var riktigt orolig ett tag. Jag ska hälsa att jag känner dig, då låter dom mig kanske vara ifred.

    SvaraRadera
  3. De är faktiskt lite läskiga när de är så många på en gång..annars är de ju kul att smyga på!Utkraxning vill man ju inte råka ut för..Tasskram

    SvaraRadera
  4. Precis. Jag är ju alldeles ensam mot alla fjädervippor. Husse skulle säkert skrika som en tjej och lämna mig ensam när han flyr.

    SvaraRadera
  5. Förstår att du försattes i chocktillstånd. Vilken fasansfull upplevelse. Jag tycker det är obehagligt med tre stycken. En hel kattiljon kan jag inte ens föreställa mig. Hoppas verkligen du inte ska behöva utsättas för detta igen. *uppmuntrartass*

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen otäckt. Speciellt eftersom du berättat att dom kan vara lite aggressiva av sig ibland. *ryser* Fast den här gången klarade jag mig undan. *tacksamtass*

    SvaraRadera
  7. Men man kan ju äta upp dem? Och förresten tror jag de blir så imponerade av all säkerhetsutrstning du har, så de vågar bara skräna lite!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  8. Fy va läskit! Tur att du slapp undan med bara förskräckelsen! Ja e gla för att matte och gammelmatte har satt tak på våran kattgård så man slipper så´nt. Vi har ju både ugglor och havsörnar här. Man vill inte gärna flyga med hemska klor i ryggen! Huuuu!

    SvaraRadera
  9. Tjenare Sippo, Nu kan du komma till vår blogg igen, för nu har vi sagt till matte, att vi ville ha mer bilder på vår blogg, så nu finns det några bilder till att titta på, *Fniss*
    Ibland tycker vi att våran blogg är lite *tunnsådd* alltså vi har inte så mycket att skriva om ibland om vad vi gör på dagarna, *SUCK*
    Får ta oss i *kragen* som matte brukar säga, mjau
    Förresten Sippo, vi katter säger INTE mjau, utan jauuuu säger matte. Hon läser en bok just om oss katter, där det står att vi katter INTE kan säga: m, då blir det: jauuu istället. Vad tror du om det?
    Matte tycker, att efter ha läst det, att vi säger: jauuu istället. Kan det vara så, *Funderar*

    Tassen till dig Sippo
    /
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  10. tack för en mycket underhållande blogg, det rycker i morrhåren.. Dino & Fläckis

    SvaraRadera
  11. Hörrödu Sippo, det här är inte att leka med. Kommer ihåg en film jag såg för länge sen på hette Pippina, eller nåt sånt. Det var en farbror som hette Hitchcat eller nåt liknande som gjort den. Där anföll pippina människor! Så ser du dem igen - håll fast vid din strategi att sätta dig i säkerhet först av alla.

    SvaraRadera
  12. ja verkligen en underhållande blogg..
    och nej sippo,pippina ville nog inte dig nånting,men jag förstår att du darrade i morrhåren under din buske,fy så otäckt!

    SvaraRadera
  13. Wikki - Det har du kanske rätt i. Jag får hota lite med kompassen nästa gång.

    Conny - Vilket lyx med kattgård med tak. Att bli kattnappad av en uggla kan ju inte vara så trevligt.

    Mimmi - Ibland så blir det lite tunt här med. Men då brukar jag berätta om nåt som hände nån annan dag. Bilder är alltid populärt har jag märkt. Hm, har aldrig tänkt på om jag säger Mjaou eller Jaaauuu... Hmm.

    Lina - Kul att vi underhåller. Det värmer. *nosbuffar*

    Kattson - Husse sa samma sak när han talade med gammelhusse i telefon. Hoppas dom ger sig på husse först så jag hinner undan.

    Kattliv - Man kan aldrig vara riktigt säker när det gäller såna där fjädervippor. Lömska rackare.

    SvaraRadera