fredag 6 november 2009

Masken Börje

Hela dagen har det varit tråkigt väder. Men trots det så känns det inte riktigt så farligt, med tanke på att det kom otäckt vitt igår.
Jag tassade som bäst omkring på min morgonpromenad, då jag såg ett välbekant ansikte, eller om det var bakdelen jag kände igen. Faktum är att det kan vara lite svårt att veta vad som är bak och fram på dessa små krabater. Det var Masken Börje! Han var ute och sträckte på sig så ingen skulle kunna anklaga honom för att vara en latmask.
Jag blev så glad över att se honom igen, att jag råkade daska till honom med tassen. Själv tycker jag inte att det var så hårt, men Börje påstod att det påminde om en lokal jordbävning och att han nu hade fått huvudvärk. Självklart blev jag lite stött och skulle ge honom en nosbuff. Men av någon underlig anledning råkade jag slicka lite på honom. Då började han skrika så otäckt att jag blev rädd och tassade iväg.

“Börje! Tjenare gamla kompis, hur är läget?” *tass tass*



9 kommentarer:

  1. Hej Sippo. Jag tycker det verkar som om Börje inte är en latmast främst, utan en riktig fegmask. Att inte tåla lite kärvänligt tassande utan att få huvudvärk verkar lite sjåpigt. Dessutom undrar jag verkligen om det var huvudet du nuddade. Jag tycker det mer ser ut som om det var den motsatta delen av honom. Njaej, den där typen får du nog se upp med.

    SvaraRadera
  2. Han är lite underlig ibland, Börje. Fast jag kan på sätt och vis förstå att han blir rädd för mina stora huggtänder och muskelösa tassar. *spänner tassarna*
    Jag ska fråga nästa gång vilken del jag tassade på. Det är lite känsligt ämne ju. Vill hör att han ser ut som ett röv?

    SvaraRadera
  3. Tycker du är en omtänksam kompis.Tror inte Börje varit med om så mycket om ditt vänliga tassande verkar vare en jordbävning..Hoppas att du, husse och Snuffe får en riktigt mysig kväll! Tasskramar

    SvaraRadera
  4. Det händer nog inte så mycket spännande i underjorden. Gräva, gräva och åter gräva. *suckar* Hoppas att ni också får en myskväll.
    Tassen!

    SvaraRadera
  5. Måste jama att jag tycker det var rätt tufft av Börje att vara ute och maska sig i det här vädret. Han är nog inte så ömtålig som han ville ge sken av, litet schåpig är han allt, Börje, och rätt dålig på att visa känslor. Men innerst inne blev han nog glad över att träffa på dig. Önskar dig en braig helg!

    SvaraRadera
  6. Oj är Börje fortfarande vaken! Jag trodde han tagit skydd för det kalla och blöta redan. Han är ju trots allt en riktig hårding som trotsar det dåliga vädret.*tass*

    SvaraRadera
  7. Gustav - Du jamade något väldans smart där. Jag har faktiskt inte tänkt på det sättet. Du har nog med all säkerhet rätt i schåpigheten. Braig helg tillbaka!

    Maya - Lite tuff är han allt. Hm...han kan väl inte krupit vilse så han inte hittar hem? *orolig*

    SvaraRadera
  8. Han verkar lite förvirrad, din kompis Börje? Han borde ju inta vinter-residens vid den här tiden på året och inte vara ute och maska omkring? Jag föreslår att du tassar iväg honom till en lämlig lövhög så att han klarar livhanken!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  9. Jag funderade på att deportera honom till närmaste hög. Men han tjatade om att han hade lite kvar att göra innan vinterläget. Får väl se om han tar sitt förnuft tillfånga senare.

    SvaraRadera