måndag 30 november 2009

Lite trött

Jag fick jobba hårt i natt. Självklart var allt husses fel. Det började med att husse hade ont i skallen och låg och jämrade sig i soffan. Jag tyckte såklart synd om honom och tog det därför lugnare än vanligt. Annat var det med Snuffe som kom som ett försenat julkort och gjorde en tass-sving med skruv. Detta resulterade i att jag stukade flera morrhår och fick pälsen i oordning.

“Åh nej! Mina arma morrisar!” (bilden är tagen vid tidigare tillfälle)

Tyvärr märkte jag inte av mina stukade morrhår förrän klockan var cirka 2:22 på morgonen. Då jag är en upptagen katt om dagarna, så ville jag klargöra mina krav på direkten. Jag satte mig därför vid dörren och vrålade hela alfabetet på jamiska.

Sippo: Mjaaaaaaou! Bjaaaou…
Husse: Sch!
Sippo: Mjaoulisen jamingen???
Husse: Men tyst på dig!
Sippo: Mjaou mjaou? *svansvift*
Husse: ARGH! Tyst! Tig!
Sippo: MREEEEOW!!! MJAOU MJAOU BRÖÖÖÖL!!!
Husse: *underliga läten*

Efter denna uppvisning så gick jag och la mig på tvättmaskinen. Jag hade ju tydligt jamat mina krav. Då tog Snuffe över och började spela harpa på persiennerna. Det var inte långt ifrån att vi blev en katt fattigare här hemma.

“De va jettenera ett tag. Men som tur var så lugnade husse sig veldigt snabbt”, hälsar en skakad Snuffe från sängen.

11 kommentarer:

  1. Verkar ha varit en hård natt! Stackars dina morrhår, tur att Snuffe är kvar också! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Tycker jag känner igen det där. Har stora likheter med dom svar jag får när jag försöker uppmärksamma matte på att jag sovit klart och vill gå ut. Kan inte förstå att vad klockan visar för tid är så viktigt??

    SvaraRadera
  3. Dui & Deco - Jag ska fridlysa mina morrhår tror jag. Dumma Snuffe. Fast jag antar att jag kan stå ut med att ha honom kvar. *hightass*

    Gustav - Vi är olycksbröder. Känns skönt med en kompis som förstår det lidande man får utstå. Fast jag tycker ju att din matte kunde installera en kattlucka åt dig. Då slipper hon ju springa och öppna hela tiden. *tass*

    SvaraRadera
  4. Haha! Inte lätt att vara katt ibland!! Hoppas du fick lite godis av husse senare som plåster på såren!

    Tasskram
    //Zeke, Texas & Hajen

    SvaraRadera
  5. Låter som om det går våldsamt till hemma hos dej på nätterna. Själv försöker jag sova min skönhetssömn då oxå...*tass*

    SvaraRadera
  6. Tre katter - Mjaou! Jag har ju totalt glömt bort att kräva min godisranson. Tack för påminnelsen.

    Maya - Dessa ungdommar... *djup suck* Jag vill ha lugn och ro på kvällarna och nätterna... Eh, ibland i alla fall.

    SvaraRadera
  7. Oj, oj vilken natt! Det är klart att om man har nåt på lilla hjärtat så gäller dete att meddela det omgående till omgivningen. Om du hade väntat till morgonen hade du kanske glömt vad du skulle säga? Och lilla Snuffe är ju inte så van som du, så det är klart han ville härmas och göra sig hörd han också. Men jag tror husse förstår er båda, även om han har lite svårt att visa det kl 2.22.

    SvaraRadera
  8. Du förstår precis vad jag menar. Man vill ju ibland bara skrika till omgivningen hur man känner. Husse gör det titt som tätt. *ryser* Du är en riktigt klok katt, det hör jag.

    SvaraRadera
  9. Stackars din husse! Antar att han lider av migrän, precis som jag... då är man inte mycket värd, skall jag säga, och huvudet sitter så löst att det ramlar av om man rör sig det allra minsta. Jag ber er att ha lite medlidande med er husse när han mår så där och avstå från det värsta stöket... tro mig, även en vänlig slick kan kännas som om man blir överkörd av en ångvält, så då förstår ni att man är lite extra ömtålig i sådana stunder.

    Nospuss till både dig och Snuffe från sr. Carina, Immas matte.

    SvaraRadera
  10. Vi brukar också låta ibland men vår mammis och pappis fattar NADA! Din pappis kanske behövde ta igen sig för att vila lilla huvudknoppen! Människornas huvudknoppar består mest av sågspån, säger lillen och därför ryms inte så mycket mer där!

    High Tass från Cherokee. Lill-Spinkis hälsar också!

    SvaraRadera
  11. Carina - Hm, tänk om det är så illa. Jag får väl jama lite försiktigare nästa gång då. *suckar*
    *svanskramar*

    Chinchero - Jag håller med om att det verkar vara mest sågspån där uppe. *hehe*
    High Tass tillbaka och hälsa tillbaka till spinkis.

    SvaraRadera