måndag 2 november 2009

Mystistiskt

Nu händer det verkligen underliga saker på mitt revir. Jag höll som bäst på att utföra lite buskologi när min ofelbara nosradar slog larm. Det var något mystistiskt med mina buskar. Först förstod jag inte riktigt varför, men så såg jag den här.

021120091446
“Hm, varför växer det stolar i mina buskar?!”

Någon har glömt informera mig om den högst underliga växten som syns på bilden. En mer grundlig undersökning ska utföras.

Det kan ni hoppa upp och sätta er på. *hehe*

8 kommentarer:

  1. Visserligen ser det väldigt konstigt ut, men kan den finnas där för att du ska vila lite efter undersökningarna? Tasskram

    SvaraRadera
  2. Men så praktiskt att de växer stolar hos dig. :)

    Har precis varit ute på en kort kvälls prommis här. De växte inga stolar i buskagen men väl en halv fåtölj vid soptunnorna.

    SvaraRadera
  3. Dui & Deco - Man vet ju aldrig. Jag brukar ju faktiskt nosa runt precis där. *funderar*

    Nea - En halv fotölj är inte att förakta. Be matte bära hem den så du får testa den.

    SvaraRadera
  4. Hm, vilken konstigt växt...ser lite hårdsmält ut

    SvaraRadera
  5. Och du tror inte att det är din husse som planterat den där? Hans kondition verkar ju inte vara så värst (dumma stickpinnar!) så han tycker kanske det är bekvämt med en vilplats? Men det vill han förstås inte erkänna för dig, därför låtsas han helt ovetande. Så tror jag.

    SvaraRadera
  6. Sippo. You did it again,som våra kompisar över there säger. Det är just sånt här som skiljer proffsen från amatörerna. En outbildad katt, eller tvåbening, hade bara sett en stol. Men du med din utbildning och erfarenhet ser genast längre än så. Det ligger säkert en skällis begraven här! Väntar otåligt på resultatet av din undersökning. Kattson

    SvaraRadera
  7. ja,men det är ju för att du ska kunna vila efter den ansträngande nosologiska undersökningen..eller är den till husse?? neee...

    SvaraRadera
  8. Maya - Den var inte alls ätbar kan jag jama.

    Gustav - Där jamade du något. Fast jag undrar var han skulle fått tag i den. Vi har nämligen bara en halv stol hemma. Men jag får starta nya förhör.

    Kattson - Precis. Jag ser liksom bakom det yttre. Du har säkert rätt i att det ligger en skällis begraven. En hel kennel säkert.

    Kattliv - Husse vägrade sätta sig för att den var blöt, som han sa. Den var nog till mig, eller så är det en lömsk skällismaskin.

    SvaraRadera