söndag 1 november 2009

Masken Börje

Jag har till min stora glädje samt ännu större förvåning, stött på Masken Börje på min morgonpromenad. Han låg och latade sig mitt på gatan och verkade inte alls vara i form. Jag blev lite orolig och gick fram och petade på honom lite försiktigt med tassen.

Det visade sig att Börje hade festat lite väl hårt under natten och var därför lite trött. Han hade hittat ett par burkar öl som låg och skräpade i några buskar. Så han tog sig ett par stycken och blev lite på lyset. En lysmask, kan man säga.

011120091440

“Hörrö du Börje. Du ser verkligen inget vidare ut kompis.”

Dessutom hade lyckats komma i gräl med en annan mask. Av det Börje berättade så handlade det visst om vem som var den största latmasken samt bästa ansiktsmasken. Tydligen hade den andra masken, som hette Sven-Bert förresten, blivit direkt hotfull och sagt att han nästa gång inte skulle nöja sig med att Börje hängde med läppen, utan skulle hänga på andra vis med.

Så nu är Börje lite rädd och vill inte visa sig mer än nödvändigt. När jag frågade om han fiskade efter hjälp, då blev han totalt tokig och hoppade rakt ner i ett hål i marken.

Var det något jag sa?

Senare ska jag berätta om vad jag hittade under min nosologiska undersökning. Fast det blir i eftermiddag.

Tassen!

5 kommentarer:

  1. Oj, det verkar jobbigt att vara mask!Tur att Börje har en sån bra kompis som du! Tasskram

    SvaraRadera
  2. Dui & Deco - Jo, jag jobbar ju som jourhavande kompis åt börje.
    Tassen

    Kattliv - Han såg inget vidare. *suckar*

    SvaraRadera
  3. Man blir alltid lika imponerad av dina aktiviteter. Jag tror att Börje blev hastigt illamående och det var därför han försvann så fort. Sånt händer när man fått för mycket av det godag. Kattson

    SvaraRadera
  4. Jag tror det jag med. Maskar ska inte dricka det dom hittar på marken.

    SvaraRadera