onsdag 25 november 2009

Vilken morgon…

Jag fick verkligen ingen bra start på dagen. Vi höll precis på att klä på oss, då min superhörsel uppfattade misse-tänksamma ljud i farstun. Jag försökte påjama detta för husse, men han lyssnade inte. Han var totalt döv för mina varningar om det otäcka utanför. När han öppnade dörren fick jag en chock. Där stod monstervagnen!Det är ett hiskeligt monster på hjul, som en “städtant” drar runt på i området. Hon brukar komma titt som tätt och städa i vår farstu så det lukter jättestarkt och irriterar min känsliga nos. Detta påverkar i högsta grad mina nosologiska undersökningar.

17082009925
“Mitt främsta nosologiska instrument i närbild. Mina näsa, även kallad nos.”

Jag använde mina bestämdaste jam för att tala om att jag var inte alls pigg på en promenad. Faktum var att min promenadvilja hade försvunnit nånstans mellan hallmattan och dörren.

Trots detta så släpade husse undertecknad katt, ut ur lägenheten. I ren protest plockade jag med mig dörrmattan och en del reklam som låg och skräpade. När vi väl kommit ut så kommer nästa chock. Det spöregnade.

25112009045
“Kunde du inte väntat på trevligare väder innan du släpade ut mig? Vadå mitt fel? Det var du som släpade ut mig genom dörren.”

Nu var det verkligen kris. Skulle jag riskera livet och smita förbi monstervagnen och hem igen, eller skulle jag räta ut morrhåren och trotsa det dåliga vädret? Man kan säja att jag kände mig lite… ställd.

25112009049
“Titta så ställd jag är.” *mjurr mjurr*

Självklart ryckte jag upp morrhåren och traskade ut i det dåliga vädret. En ljuspunkt var ju att husse faktiskt blev betydligt blötare än vad jag blev.

Efter avklarad promenad så blev det att ligga i sängen. Jag låg där, husse fick ta soffan. Nån måtta får det väl vara?

9 kommentarer:

  1. Men vilka strapatser du måste utstå! Jag är glad att jag aldrig stött på någon monstermaskin. Det finns många märkliga saker där du bor! Till råga på allt måste du dra ut och valla husse i regnet. Vilken hjälte du är! Självklart att sängen var din sedan! *svanshonnör*

    SvaraRadera
  2. ja,vilka äventyr du är med om sippo!
    du måste jama högre!(din husse verkar totaldöv) men säg inte det till han*klapp med tassen på skuldran*
    usch sånt äckligt väder,förstår att du inte ville gå ut!
    /tass och hoppas att du sov gott i sängen...

    SvaraRadera
  3. Gustav - Suckjam! Inte räcker det med snabeldrakar och annat otäckt. Nu väntar monstren utanför dörren också. *djup suck* Fast jag blir ju stärkt av dig och mina andra kompisars jamanden. *tacksamtass*

    Kattliv - Jag funderar på att rensa ur husses öron med en piprensare. Dåligt väder får inte hindra en säkerhetskatt. Du kan fetjama att jag sov som en gris. *Tass*

    SvaraRadera
  4. Du är en tapper och modig katt! Monster och regn-vad ska en katt behöva utstå egentligen? Det enda att glädja sig åt var väl att husse blev blötare än du. Du är väl förtjänt av att ha sängen för dig själv även inatt! Tasskram

    SvaraRadera
  5. Vissa sämre utbildade katter kanske skulle vägra gå ut under de omständigheter du beskriver. Regn, monstervagn, lukter - ja bara det skulle få vilken outildad katt som helst att välja sängen direkt. Men som utbildad commandocat tar du med dig matta och reklam och tågar oförväget ut i regnet. Fanns det nån bra kattmat i reklamen?

    SvaraRadera
  6. Dui & Deco - Ja, ibland undrar man vart gränser går för det man ska stå ut med. Tur jag är en tålmodig kisse. Lite skadeglad var jag över min genomdränkta husse.

    Kattson - Så sant som det var jamat. Det är tur att man är lite bildad. Kattmat var det dåligt med i reklamen. Fanns bara tvättmedel och annat dumt.

    SvaraRadera
  7. Jag har försökt påjama det för min matte om att doftande rengöringsmedel. De e inte bra och stör vårt fina doftsinne. Då får ja höra att de e bara en kort stund, men de e inte sant för det är hundra triljoner minutsekunder.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Nea - Människor har en väldigt underlig uppfattning om tid och rum. En kort stund... jojo. *fnys*

    SvaraRadera