söndag 13 december 2009

Ännu mer otäckt vitt

Knappt hade vi hunnit in från morgonpromenaden, då det plötsligt började vräka ner massa otäckt vitt. Husse drog en gammal filt över huvudet och kurade ihop sig i soffan. Själv intog jag min plats uppe på tvättmaskinen.

Men på eftermiddagen så uttryckte husse en viss oro över området. Han mumlade något om blixthalka och dum snö. Som ansvarstagande katt, var det bara att klä på sig selen och dra med honom ut. Jama om chocken jag fick utanför huset.

131220091542
“Milda morrhår! Mina arma buskar är ju täckta med otäckt vitt. Argh!”
131220091546
*jämmer*

Jag insåg snabbt allvaret i det hela och utförde en noggrann nosologisk undersökning av närområdet. Det som oroade mig mest var den där julgranen som stod på gräsmattan. Tänk om den fick en chock av det vita och ramlade omkull. Då skulle jag inte ha någon gran att nosa på under mina promenader.

131220091545
“Skynda dig husse. Vi måste kolla granen också.”
131220091548
“Okej, granen säkrad. Men det var nära där.”

Efter avklarad patrull kände jag mig ovanligt sugen på lite godis och bestämde mig för att det nu var dags att gå in.

131220091551
“Husse! Om du inte snor dig på så går jag in utan dig.”

8 kommentarer:

  1. Sippio,
    Jag har med fått vitt när men jag tycker det är mysigt med det vita.

    *tass*
    Busan

    SvaraRadera
  2. Det KAN vara mysigt. Speciellt när man sitter på insidan av fönstret. Själv tycker jag att det drar lite kallt under tassarna, för att inte tala om att det otäckt vita blir otäckt blött. *ryser*

    SvaraRadera
  3. Du har rätt mycket snö, bor du i norra delen av landet eller har någon potatismjölsfabrik exploduttat. Det där vita på dina buskar är i alla fall inte snö, utan jimfjost eller vad det heter.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  4. Nä, jag bor i Linköping och det ligger ju mer söderut. Hm, jimfjost? *slår i ordboken* Åhhhh...

    SvaraRadera
  5. Jag har tappart bort min ordbok... näj, jag menar mina glasögon är trasiga --- eller - vad står det om jimfjost i ordboken?

    SvaraRadera
  6. Ser att du har en frizon under granen-bra plats att vara på? Tasskram

    SvaraRadera
  7. Dig känner jag igen från forumet!:)
    Vad söt du var ute i snön!!:) Mina katter sitter jätte gärna i sin rastgård natt som dag, har fönstret öppet så det inte blir lika kallt för mig (matte) som sover vid fönstret!

    Kika gärna in på min blogg som handlar om mitt liv med fem busraggiga huskatter!

    /Lillyflorence

    SvaraRadera
  8. Kattson - Det stod att jimfjost betyder frimfråst, fast på hundiska.

    Dui & Deco - Det kan vara bra om det plötsligt kommer massa otäckt vitt när jag är ute.

    Em - Hej hej. *vinkar med tassen* Vilka lyckans katter som har rastgård. Jag vill också ha. *drömmer*

    SvaraRadera