tisdag 8 december 2009

Jag fundererar

Nu har jag tassat runt datorn som råttan kring het ost en halv evighet. Det är nämligen så att det är ju lussekattstävling nu igen. Först funderade vi på att anmäla husse, men så glömde han liksom bort det för han började fundera på nåt annat. Vad kunde det ha varit för spännande?

Jo, en önskan som husse haft nästan sedan vi började blogga, är att kunna samla in pengar till vårat katthem. Så husse och jag har kollat runt lite och försökt förstå oss på hur man gör för att starta insamling via ÄssÄmÄss (SMS)

Men husse är orolig för att göra något fel så att han får problem med pålisen. Då måste vi skaffa en advokatt och då blir det inte många julklappar till oss. Dessutom hamnar husse på ett katthem för människor och kan inte klappa oss mer.

Husse! Lämna mig inte! *gråter*

Det blir nog ingen insamling för “Sippo’s vänner”. *djup suck*

15 kommentarer:

  1. Självklart ska du anmäla dig till Lussekattstävlingen! Pråblem med Pålisen vill man ju inte ha när man ska göra något bra,vi skänker pengar till vårt katthem och pratar med dem vi träffar att de ska stödja sina katthem som finns i närheten. Hoppas att husse och du lyckas komma på hur man gör! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. En så´n snäll husse du har, Sippo. Självklart måste han finnas tillgänglig för att klappa dig och Snuffe. Katthem för människor låter rent ruskigt! *ryser så pälsen reser sig* Stockholms katthem ( www.katthemmet.nu ) har bl.a. SMS-insamling. Kanske de kan tipsa om något? Vi håller tassarna jättehårt - ända tills matte serverar mjukmaten. Då bara måste vi rusa iväg och det går ju inte med hållna tassar... *skäms lite*. Burr och kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  3. Dui & Deco - Vi ska nog komma på något. Det kanske räcker med att nämna insamlingsnumret. Vi får fundera vidare.

    Rasmus - Han är rätt snäll när det gäller oss katter. Jag ska utföra en nosologisk undersökning av det där katthemmet. Jag vill ju inte att husse ska resa bort, för då blir vi utan mat. Ha inte dåligt samvete för att ni har det bra. Tassen kompisar!

    SvaraRadera
  4. Å, vilken bra husse ni har...som tänker göra en insamling. Men, det kan ju faktiskt även gå till så här....du skriver ut katthemmets bankgiro/postgironummer och ber att de som vill donera en pengagåva skriver "Sippo´s Vänner" på meddelanderaden. Då kan de ju även se hur mycket det kommit in när de kollar inbetalningarna på banken. .

    Kram kram från Bm och gänget

    SvaraRadera
  5. Klart att du ska vara med i lussekattstävlingen Sippo, eller kanske Snuffe ska vara med?

    *nosbuff
    Busan i Skåne

    SvaraRadera
  6. Bm & Gänget - Precis vad jag föreslog till husse. Nu måste jag bara låta det få sjunka in i hans skalle i fjorton dar. *gäsp*

    Busan - Funderar fortfarande på att anmäla Snuffe dit. Problemet är att han nästan pinkar i pälsen så fort en dörr öppnas. *suckar*

    SvaraRadera
  7. Det där med ässemäss för att samla in pengar är ganska knepigt. Det har de försökt göra på det katthem jag känner bäst till (www.sodertaljekatthem.se) men det var så bökigt så vi gör som Anonym föreslog: nämner plusgirot och ber folk skänka pengar dit. Jag tror Sippos Vänner är ett bra dragplåster. Och kommer pålisen och ska hämta husse så sätter du bara upp tassen, burrar upp svansen och tar fram ditt allra värsta avgrundsvrål.

    SvaraRadera
  8. Nej men hu, inte får din husse hamna på ett hem! Skulle väl vara synd om honom att sitta inburad där, även om det kanske rätt snart skulle komma någon katt och vilja ha honom. Men du har ju liksom första tjing, så släpp honom inte ur sikte!
    Vi brukar ge pengar till katthemmet som tog hand om mig. Dom heter Kattkommando Syd och har pg 1383984-0

    SvaraRadera
  9. Kattson - Det verkade förjamat knepigt. Det är just det som är så otäckt, för det är mycket som kan gå fel. Ni har nog rätt att det kanske räcker med att ange plusgirot, eller vad det heter. Tänk som Sippo's Vänner skulle fungera! *håller tassarna*

    Gustav - Jag vill då inte ha husse på något hem! *fräser ilsket* Precis som du jamar, så har jag ju första tjing på honom. Jag hittade han först! Kattkommandon har jag hört talas om. Åh, tänk om vi kunde ge till ALLA katthem. *drömmer*

    SvaraRadera
  10. Å Sippo! - vilken dröm att kunna ge mycke pängar te alla katthemmen! - å att de va jettemånga som va så kloka att de kattererade alla katter som inte skulle göra bäbisar! Då skulle det inte bli såna här kattstackare som lämnades att frysa å svälta - hmmm, tänker på skyggisarna som gammel-matte har dopterat. Kanske skulle va snällare mot dom. Att de ska va så förjamat tokit att ja måste låta bli att slåss me dom, men kanske ändå, över jul i alla fall. Man måste ju va snäll annars kommer inte tomtekatten!
    Håller i alla fall me dom som föreslår +konto och Sippos vänner. De gör nog susen.
    varma tasskramar!
    Conny klosterkatt

    SvaraRadera
  11. Mjaou! Du har då ditt lurviga hjärta på rätt stället. Jag håller med om att alla borde katterera sina katter. Det blir så synd om småkissarna. Om du blir snällare mot dina kattkompisar hemma, så blir dom säkert glada och ger dig en julklapp. Jag ska funtaderera på kattkonto faktiskt. Grattis till utnämningen till källarsäkerhetskatt.

    SvaraRadera
  12. Sippo, du får följa med Snuffe som stöd när han ska gå ut..
    Jag minns första gången matte tog med mig och visade grisarna här på gården, tur att man kunde gömma sig under mattes jacka!

    Busan, stolt ladugårdskatt i Skåne

    SvaraRadera
  13. Ja du Busan. Husse funderade ett tag på att ta ut oss båda samtidigt. Men när han testade en annan gång, så slutade det i katastrof. Nu funderar han på att skaffa en bärsele som han kan bära Snuffe i när han rastar mig. Eh, jag rastar honom, menar jag ju.

    SvaraRadera
  14. Oooohh jag har det Sippo! Snuffe i sele under husses jacka och du rastar husse, fast du får inte köra intervallträning med husse då för då kanske Snuffe blir rädd.

    Busan, stolt musjägare

    SvaraRadera
  15. Älvöga - Ingen dum idé. Ska se om det går att träna upp husse till att göra så.

    SvaraRadera