måndag 14 december 2009

Vilodag

Efter min väldigt krävande promenad i morse, så har jag tagit lite välförtjänt vila i husses säng. Jag menar, han använder den ju aldrig själv för att sova i.

141220091559
“Klaga inte. Du använde den ju inte själv ju.” *gäspar*

Så vi katter har bara legat och myst i värmen. Det verkar nämligen som om det blivit rejält kallt ute. Det första tecknet är att husse börjar frysa om fötterna. (vekling) Det andra tecknet är att termometern har gått sönder. Husse skyller på dåliga batterier, men det går jag inte på.

När jag kollade själv så visade den 15 grader. Men efter lite funderande så kom jag fram till att det var troligare med 1,5 grader. Dumma termometer som förvirrar mig. *fnyser*

Nu ska jag nog knuffa till Snuffe som ligger och slöar på husses vinterjacka. Sedan blir det nog en sväng ut i köket. Husse tappade nämligen hela burken med Dentabits i går. Med lite tur så missade han att plocka upp några.

141220091560
“Zzznark znark… Dentabits..! Znorkaznark…”

17 kommentarer:

  1. Det var ju väldigt bra att ni får ha husses säng för er själva. Stämmer det verkligen att han inte använder den själv? Är det för att den jämt är upptagen, eller? Lilla Snuffe ser rejält trött ut, han behöver nog vila lite till. Hittade du några Dentabits?

    SvaraRadera
  2. Husse har en förmåga att somna i soffan hela tiden. Fast det är klart, ibland blir man ju tvungen att sparka upp honom på morgnarna och då tar vi ju sängen själva. Snuffe har gosat så mycket i dag att han är helt slut. Dentabits hittade jag inga fler. Men jag fick några pastiller med kattmynta på. Mums!

    SvaraRadera
  3. Brorsan och jag har oxå tagit det lungt idag här snöar som bara den, när man kommer in så är det snö överallt på golvet. Jag såg ut som en snögubbe så matte fick lov att hjälpa mig då hela skägget var fullt med snö som fastnat.

    Önskar att vi hade en låda som vi kunde göra våra behov på, för det skulle bli kallare till helgen och det brukar betyda 15 - 20 minus, har vi otur blir det kallare ändå.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  4. Det är helt riktigt att ta det lugnt såna här dagar. Men jag gillar inte det du säger om 15-20 minus. *huttrar* Jag vill ha sommar...

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara ett klokt val idag!Man behöver vila ibland och särskilt du med tanke på ditt krävande jobb som säkerhetskatt och nosolog! Tasskram

    SvaraRadera
  6. Hälsa Snuffe att ja förstår varför han vill sova på husses jacka. De brukar ja också göra. De e så skönt.

    Sov gott grabbar!

    Tass!

    SvaraRadera
  7. Dui & Deco - Skönt med förstående kompisar. *nosbuffar*

    Nea - Snuffe hälsar att du är snygg. Ehh... tror han flirtar med dig.

    SvaraRadera
  8. ja jag har oxå krupi ner under mattes täcke nu för lite välbehövligt mys
    /tass Murre

    SvaraRadera
  9. Det är helt rätt. Mys har vi rätt att kräva med jämna mellanrum.

    SvaraRadera
  10. Beundrar dig som rastar din husse i alla väder. Med så krävande arbetsuppgifter som du har är det viktigt med återhämtning. Klokt av dig att hämta krafter inför stundande kyla. Var rädd om tassarna!

    SvaraRadera
  11. Aha strumpkastning ingår i agentträningen? Är din husses strumpor dessutom som min husses? För de är så giftiga att matte måste ha dem på vädring ett par dar på balkongen innan hon kan ta in dem till tvättmaskinen!
    - - -
    Jag tror den där kissen var rätt tränad på rammelsaker. Han verkade tuff! *spinner*
    Men inte riktigt på samma James Bond-eleganta sätt som du, Sippo!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  12. Skuttiskuttiskutti!
    Snöööö!
    Skutti skutti skutt!
    Nästan så jag börjar fantisera om långhåriga fyrbeningar med horn och klövtassar!
    Och bönekvarnar...
    Skutt skutt!
    Jag ska bli en yeti när jag blir gammal och grå.
    Hehehe.
    Trassla, tibetansk pälsboll

    SvaraRadera
  13. Gustav - Det är inte lite man får offra när man har människor inneboende.

    Wikki - Strumpkastning ingår i grundutbildningen. Jag tror min husse och din husse har samma sort stinkpåsar på fötterna. Okej, om kissen var rammeltränad så var det kanske inte så farligt då.
    Åh, tycker du jag elegant? *spinner*

    Trassla - *krafsar i huvudet* Eh, hur står det till egentligen? Ni skällisar är då lättroade.

    SvaraRadera
  14. Lille kisse!
    Lättroad skällis? -Javisst!
    MEN.
    Jag säger bara: Röda prickar från en lasermojäng, fjädervippor och KATTMYNTA...
    Lättroade katter? -.......!

    Vi är kanske olika fast lika?

    Fnissvoff fnissvoff,
    Trassla svartvit (vackert, va?) pälsboll

    SvaraRadera
  15. Ehm, nu var det ju Snuffe som roades av pricken. Jag är ju en VUXEN kisse som inte roas på samma sätt som ungkatterna gör. Hoppas inte vi blir SÅ lika att jag börjar skälla... *orolig*

    SvaraRadera
  16. Snuffe då.. Nu rodnar ja så ja blir röd om hela nosen.

    Tass

    SvaraRadera
  17. Typiskt Snuffe att genera folk och katter. Suckjam. Dagens ungkatter.

    SvaraRadera