tisdag 15 december 2009

Öga för detaljer

Ja, det och en nosologiskt utbildad nos. Det är vad som krävs för att kunna komma med noggranna rapporter om vad som händer i området. Man blir ju inte säkerhetskatt över en natt bara.

141220091566
“Det gäller att ha båda ögonen öppna, så man inte missar nåt.”

Jag måste jama att jag ibland faktiskt funderat på att söka in till pålishögskolan. Tänk så snygg jag skulle bli i uniform. Fast det där med munkorg gillar jag inte alls. Nä, det krävs nog en skällis för att stå ut med sådant.

Nu måste jag nog ta igen mig. Det tar på krafterna att jama rapporter hela dagarna. *gäspar*

141220091567
“Ja men det var ett fasligt blixtrande. Schas!
141220091570
“Det är rätt. Blixtra på den där hjärndöda Snuffe istället. Kolla hur han ligger!”

12 kommentarer:

  1. nämen sippo,så du säger!
    hjärndöda snuffe?? säger man så i tassen?

    SvaraRadera
  2. O Sippo, va snäll du e som berättar hur man ska bli en bra säkerhetskatt! Ja tränar hårt varje da nere i våran källare. Ja har noga kåntrållerat att den ved som kom in där är helt OK. Inga mösslingar nånstans i hela källaren. Gammelmatte har sagt att ja ska få undersöka alla julsakerna innan vi tar ner dom. Ja måste ju kolla alla elektriska ledningarna så de inte börjar brinna i huset. Ja ska hålla båda ögona öppna.
    varma sköna tasskramar
    Conny, kloster- och säkerhetskatt

    SvaraRadera
  3. Säkert sover du med ett öga öppet också, va?

    SvaraRadera
  4. Kattliv - Men han är ju tossig i knoppen ju. Han vill inte ens gå ut på promenad. *suck*

    Conny - Känns skönt att veta att min erfarenhet kan hjälpa mina kattfränder runt om i världen. Jag har nästan funderat på att starta en säkerhetskatt firma. Din matte är väldans tursam som har dig som säkerhetskatt. Tänk om någon ledning låg och lurade med extra strömming som tänder eld på huset. *ryser* För att inte tala om mösslingarna.

    SvaraRadera
  5. Precis så ska en nosolognos se ut! Snygging där!
    Måste säga att det var svårt att se vilken ända som var vilken på Snuffe...Tasskram

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket! *trampar förläget* Vet ni, gammelhusse tyckte också det var svårt att se vad som var bak och fram på Snuffe. Snuffe hotar med att skicka smällkarameller från kattlådan.

    SvaraRadera
  7. Å Sippo vad häftig din TACK-film är! *spinner* den slår faktiskt agentkatten McQueen!
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  8. Men lilla vän, pålishögskolan. Vad skulle du göra där, annat än undervisa okunnikga påliser? Har du tid med det? Vem ska sköta om husse, Snuffe, skriva rapporter, utföra undersökningar o s v? Mitt råd är: fortsätt som hittills.

    SvaraRadera
  9. Mjauarns snygg du är på dom där närbilderna...*kurr*. Tycker nog att det är bättre om du stannar på hemmaplan iställer för nån tråkig pålishögskola...

    SvaraRadera
  10. Wikki - Tycker du? Du är ju en gosig kisse. *spinner*

    Kattson - Jo, det är ju sant förstås. Hela området skulle ju gå under tillsammans med husse. Nä, jag stannar nog kvar här.

    Maya - Tack! *spinner* Nä, jag håller mig nog hemma med husse och Snuffe.

    SvaraRadera
  11. Sådär ligger Illerson men då är han ju tax förstås, visst är blixt det värsta som finns, näst efter griskylan som vi fått förstås.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  12. Blixtisar borde nästan förbjudas.

    SvaraRadera