torsdag 10 december 2009

Intervju med Snuffe

Snuffe hälsar att han är jätteglad över att han har vänner som håller tassarna för honom i lussekattstävlingen. Han är lite nervös och rastlös, men det var han visserligen innan med.

Sippo: Jaha, så hur känns det att vara med i tidningen?
Snuffe:
Jo, de känns bra. Fast lite nervös e ja ju.
Sippo: Jaså. Är det därför du tränar så mycket med tasshävningar och svansvift.
Snuffe: Jepp. Ja måste få till magmusklerna ordentligt. Så vill jag ju att min svans ska vara i trim.
Sippo: Hur många tasshävningar gör du på en dag?
Snuffe: Ja vet inte riktigt. Sjuttielva kanske?
Sippo: Jomen tjenare hörrö du. Nu har du väl ändå dragit i dig av kattmyntan.
Snuffe: Tyst påre’. Ja gjorde femtielva stykken ner du låg å sovde.
Sippo: Eh, jaha ja.
Snuffe: Så måste man rekna med jordens dragningskraft jemfört med träden utanför. Sånt förschtår ‘ru dej inte på. De e avancerad mattematik.
Sippo: ….
Snuffe: Nu har ja inte tid me’rej’ mer. Sej åt alla att hålla tassarna för mig.

071220091514
“Jag håller tassarna för Snuffe. Heja Snuffe! Nej, det är inte nåt från kattlådan som sitter på min tass. Den ser ut så. Förstått?!”

Ja, ni hör ju själva att självkänslan är på topp och att han räknar med att komma bland dom 25.000 första katterna. *aj* 15.000 katter menar jag. *aj igen, sluta slåss* Snuffe hävdar att han kommer till final och om han inte gör det ska han skicka ett gåvopaket från kattlådan.

Personligen är jag fundersam på hur husse ska få med honom in för att ta bilder vid eventuell final. Snuffe tappar ju pälsen av rädsla så fort dörren öppnas.

11 kommentarer:

  1. Vilka begåvade missar ni är, du och Snuffe *stora ögon*. Snuffe är ju både kattlet och kattematiker! Sippo har så många katt-vancerade titlar att de är svåra att komma ihåg allihop. Vi spinner av beundran!

    Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  2. Jo, vi har ju varit med om en hel del igenom åren. Jag har försökt vara en god förebild och uppfostrare åt Snuffe. Måste jama att jag tycker det blivit rätt bra resultat. *stolt* Men som du säger, det är många titlar att hålla reda på. Hm, titelolog kanske?

    SvaraRadera
  3. Vilken reporter du är! Härlig intervju, skönt att han har gott självförtroende den gode Snuffe! Tasskram

    SvaraRadera
  4. Med en sådan läromästare är det inte underligt att eleven blir duktig. Jag tycker det verkar som om Snuffe gjort stora framsteg jämfört med tidigare intervjuer. Förstår att du jobbat hårt.

    SvaraRadera
  5. Dui & Deco - Tack tack. Ja, Snuffe verkar ha fått sitt självförtroende från undertecknad katt. Tassen.

    Gustav - Oj, jag blir ju generad ju. *trampar runt* Jag tyckte Snuffe behövde lära sig lite mer om intervjuer och sånt, ifall han blir superkändis. Man vill ju inte skämmas morrhåren av sig.

    SvaraRadera
  6. Jag tror Snuffe vinner! Och gör han inte det så är det nån fuskpäls som är domare. Efter såna vinster blir det ju alltid intervjuer och det är ju fankattiskt att du tränar honom i sånt. Han är ju jätteduktig att svara, även om man ju inte kan räkna med att han får lika intelligenta och intressant frågor från den som intervjuar honom på tävlingen som har får av dig. Men du kanske kan vara med honom och viska svaren åt honom så det blir bra?

    SvaraRadera
  7. Domare med fuskpäls?! *slår med tassen* Jag försöker träna Snuffe så han är redo för allt. Man vill ju inte att han ska stå där med svansen i munen och se knäpp ut, när han vinner. Jag ska höra med husse om jag får följa med när Snuffe vunnit. Han lär ju behöva all hjälp som finns.
    Tassen!

    SvaraRadera
  8. *tramp tramp* trampar runt, *HM *HARKEL* vi gissar stort att Snuffe vinner, håller tassarna hårt. Klart att Snuffe är bäst i år!
    Håller med Kattson här ovanför, att du, Sippo får vara med och viska svaren, *Fniss* SÅ Kanske sippo vinner STORT!
    Håller tass på det!

    Tassen så länge/
    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    http://katternasblogg.blogg.se/

    SvaraRadera
  9. snuffe skulle det förståss stå och inget annat, sippo
    vi hade lite för brottom :((
    *SUCK*
    KLART att SNUFFE vinner stort OM du viskar svaren till honom

    KRAMTass på dig Sippo

    http://katternasblogg.blogg.se/


    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  10. Sjuttioelva tasshävningar per dag!? Vi är imponerade! Vi kanske gör 5..tillsammans..!

    Tasskramar
    //Tre katter

    SvaraRadera
  11. Mimmi m.fl - Tack för uppmuntrande jam. Snuffe påstår att han känner sig mycket säkrare på en vinst nu.

    Tre katter - Jo, det gäller att träna hårt. Skulle bara se vilka tassmuskler man får. *spänner*

    SvaraRadera