måndag 28 december 2009

Ta det lugnt husse

Det är ju redan allmänt känt bland oss katter, men jag jamar det ändå; ni människor är underliga.

Ta husse till exempel. Han sitter framför datorn och gör något som inte går som han vill. Då börjar han skälla på datorn, tillverkarna, microsoft, atari, apple och massa andra underliga figurer.

Normalt så öppnar jag knappt ena ögat längre. Man har ju blivit härdad, som det heter. Men i dag tog husse det hela till en helt ny nivå som nästan skrämde pälsen av mig.

Först skäller han, så gör han något slags dansnummer med armarna och helt plötsligt började han sjunga! Jag blev så förvånad att hakan slog i backen. Mina arma öron slog nästan knut på sig själva och jag är rätt säker på att jag hörde grannhunden yla av skräck.

Nästa gång det händer, då flyttar jag…

281220091669
“Tag lärdom av oss katter husse. Ta det luuuuugnt.”

Annars så händer det inte så mycket. Det har gått över “nollan” på termometern säger husse. Men jag är skeptisk. Jag ser fortfarande massa otäckt vitt där ute. Stannar nog inne tills det ser bättre ut.

13 kommentarer:

  1. Jag håller med dej, Hussar och mattar ska ta det lugnt med datorer. Dom blir så konstiga när de håller på med dom

    SvaraRadera
  2. Instämmer fullständigt i det du jamar. Borde finnas en anhörighetsgrupp för oss katter. *suckar*

    SvaraRadera
  3. Hoppas verkligen husse kan behärska sig och inte börja sjunga igen, för jag undrar hur det skulle gå om du flyttade? Inte bra alls, tror jag. Och fortsätt du stanna inne ett tag till. SNart blir det ett riktigt skällisväder igen verkar det som.

    SvaraRadera
  4. Du har nog rätt, som vanligt. Utan mig skulle nog hela hemmet rasa samman. *suck* Skällisväder har jag också hört om. Detta bådar inte gott. *rys*

    SvaraRadera
  5. Min husse är likadan. Fast jag har aldrig hört honom sjunga. Tror det blev något som heter kortslutning uppe i skallen på din husse. När det händer kan dom göra dom konstigaste saker. Jag har jamat det så många gånger, och nu måste det jamas igen. Vi måste ha TÅLAMOD med dom. Tass!

    SvaraRadera
  6. *nickar* Kortslutning är nog det minsta man kan jama. Undra om det finns någon meducin för det. Men jag ska göra som du jamar och visa tålamod. Fast det är svårt ibland.

    SvaraRadera
  7. Kortslutning kan vara riktigt. Husse trodde möjligen han var Fredd a Stair. För den rollen behövde han även din stege. Men nu är vi nog inne på konspinnationsteorier igen. Vi får göra som du, Sippo. Ta det lugnt.

    SvaraRadera
  8. Många intressanta teorier här må jag jama. Jag är nog inte så sugen på att se husse klättra runt på stegar. Han är ju inte riktigt lika vig som vi katter.

    SvaraRadera
  9. Eh, som *oss* katter skulle det ju vara. Pfah, min jamiska gick på semester.

    SvaraRadera
  10. Skällisväder?
    *tittar mig glatt omkring*
    Kan det bli BÄTTRE än det är nu?
    Snööööö! Kallt!
    Hääääärligt; blir som valp på nytt!

    Glada VOFF,
    Trassla leg. pälsboll

    SvaraRadera
  11. *blinkar* Eh, som jag tidigare jamat, skällisar är lite tokiga. Spring inte vilse i det otäckt vita nu.

    SvaraRadera
  12. Matte kan låta illa ibland men husse är ett strå värre i alla fall när han kör word eller exel då kan han verkligen träta.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  13. Hillman: Ja, är det inte underligt vilka uttryck våra människor använder då?
    Tassen.

    SvaraRadera