fredag 25 december 2009

Händelselös dag

Varit så lugnt och tyst i dag. Var faktiskt tvungen att kolla husse ett par gånger så han verkligen andades. Mitt i undersökningen så började han låta som ett tröskverk “ZNARK, ZZZZNORK, GRRRRWL” så lät det ungefär. Skrämde nästan pälsen av mig.

Snuffe gjorde en nosologisk undersökning av en kartong. Jag har verkligen lärt upp lillkillen bra.

241220091649
“Undra va’ som finns här inne. Tjo-hooo?”

Själv tog jag lite gos med husse. Då han inte lyckades ta någon bild, så får vi ta en gammal. Goset har inte förändrats så mycket ändå.

Jag och Sippo
“Husse och jag ligger och gosar i soffan.” *spinner högt*

14 kommentarer:

  1. Men Sippo fick du ingen ny laserpekarleksak? Eller har husse fixat nya batterier till din gamla röda-prick-leksak? Det är ju viktigt att sköta om sina kattleksaker!
    Nu är vi på landet och vilar ut efter en ansträngande tågresa. Tåget hoppade på en ispuckel så hemskt att vi trodde det skulle spåra ur! Det hände så klart när matte stod upp och fixade med nåt, så hon ramlade och jgorde illa armen. Dumma tåg!
    Men landet är fint... i morgon får vi gå på fri tass ute, om bara vädret tillåter!
    TassKram Wikki

    SvaraRadera
  2. Nä, jag är inte så mycket för laserpekarsaken. Det är mest Snuffe som jagar den över hela huset. Vilket dumt tåg som gjorde matte illa. Du får fräsa till där på allvar nästa gång. Ha det skönt på landet och var FÖRSIKTIG! *orolig*

    SvaraRadera
  3. Vi är väldigt imponerade av Snuffes nosologiska teknik! Tank att han vågar sig på självaste kattbadkarskartongen. Vilken tuffing!*klappar tassarna* Tur att du kollar husse, Sippo. Han kan ju snörvla in allt möjligt i nosen om han låter så där. Vore inte kul om era Dentabits sögs in i husse och ni blev utan. *morrhårsrys* Gosa på lite med honom istället, så kanske han vaknar och slutar låta. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Jag tar åt mig lite åt berömmet, då det är min träning som gjort honom så modigt. Han var en riktigt duktig elev. *stolt*
    Hm, kan det vara Dentabitsen som husse satt i halsen. Måste undersökas.

    SvaraRadera
  5. Jag är inte ett dugg förvånad över Snuffes framsteg som nosolog. Med en sån lärare kan det inte bli annat än succé. Du måste kolla så det inte är Dentabits i husses hals. Nog säkrast att du gör den nosologiska undersökningen själv eftersom Snuffe väl inte är så avancerad ännu att du vågar överlämna det åt honom?

    SvaraRadera
  6. Tackar tackar! *bugar* Jag gör ju mitt bästa som lärare. Jag har det ju lite enklare än Gustav, vars elev smiter mitt under lektionen. *hehe* Du har nog rätt i att jag bör undersöka husses hals själv. Snuffe skulle väl snubbla ramla ner i det där jättegapet.

    SvaraRadera
  7. Ja, lite mysigt var det i alla fall.

    SvaraRadera
  8. Slappardagar är inte helt fel, själv har jag haft en lekardag...

    SvaraRadera
  9. Jag fick nog av lekar i går. Fast det är ju klart, jaga foderbollen kan ju vara skoj. *nosbuff*

    SvaraRadera
  10. Ja måste få berätta att ja fickde en kul leksak på julafton. Tomtekatten hadde lämnat en säck me någe i te mej och de va en rund sak me en boll i som inte går å ta ur. Ja har försökt jättelänge, men den bara snurrar runt ini grejen. Åvanpå e re någen sorts grej som gungar när ja tassar på den å överst sitter de en vit pälsmus som e kul å leka me. Matte å gammelmatte gjorde oxå julfat te oss katter me allt möjlit gott på. De va skinka, julkorv, prinskorv, köttbullar å reker me majjones. Oj va vi åt! Sen sovde ja i baby-sängen som står i lilla kammar'n. Oj så mätt ja va! Ida e mattes kullsyskon igång me å dra roliga kablar, som de e kul å bita i, men han spikar fast dom på väggen så de går inte å komma åt å bita när rom sitter fast.
    Har du Sippo fått någe kul te jul?
    tasskramar å pussar
    Conny klosterkatt

    SvaraRadera
  11. Det låter som en jamande rolig leksak som du fått. Vi har också en rund sak med en mus i som bara åker runt runt och vägrar komma ut. Fast några grejer ovanpå har vi inte. Du måste fått rena lyxleksaken ju! Riktig julmat fick du också. Själv fick jag lite lyxmat på burk som jag inte gillade. Den bästa julklappen var nog en kartong som blev kvar efter att husse öppnat sin julklapp.

    SvaraRadera
  12. Vi, har gjort samma sak gosat med husse o vad mysigt det är med gos i soffan.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  13. Det är verkligen mysigt att bara få kura ihop sig med sin människa ibland.

    SvaraRadera