lördag 26 december 2009

Nu blir det reklam

Det var några som undrade vad det var för sorts sprejmynta jag hade. Så då tänkte vi (mest jag så klart) att vi kunde visa upp den. Jag räknar med att dra in ett par miljoner kattgodisar som betalning för att jag upplåter reklam på min dyrbara tid.

Att bilderna blev oskarpa är helt och hållet husses fel. Han kunde nämligen inte bestämma sig från vilken vinkel han skulle ta bilden. Jag försökte ju så klart vända mig hela tiden så att det var min bästa sida som kom med. Det borde han faktiskt förstått ju.

261220091651
261220091652
261220091653
“Men bestäm dig från vilket håll du ska fota!” *mutter*

Roligast var nog när husse försökte läsa vad som stod på flaskan. Hans kunskaper i tyska är något begränsade… *harkel*

 

“Catnip-Spelsprej fy katten. Catnip-sprejfärg is eine sorglig getfjärtar exakt ur renen Catnip-blästraren. Pumpsprejar stimulant nervsystem du aj en spierchitjosanhoppsan…”

Ungefär där stängde jag av öronen. För att vara på den riktigt säkra sidan, så bad jag husse att ta en bild av texten. Bara för säkerhetens skull, om jag så jamar. *host*

261220091655

13 kommentarer:

  1. Hej Sippo!
    Det är gammelmatte Gittan som sitter vid tangenterna nu. Conny har tittat på när Torbjörn har dragit sladdar, så att han är alldeles slut och sover just nu. Tyvärr har kissarnas matte så ont i sitt stackars huvud att hon inte kan öppna ögonen ens, men jag ska be henne när hon blir bättre att läsa på den där sprejburken vad det står för hon kan ju i alla fall "lite" tyska. Synd att du inte gillade lyxmaten du fick, men ibland är lyxmat inte alls gott för människor heller - som jag t.ex. - jag gillar inte lax! och vad bjuder alla på när det ska vara fin middag - jo, LAX - och dessutom bor jag i ett område som är känt för sin fina lax!!!! All annan fisk gillar jag - nja, inte Alaskan pollock förstås - men all annan fisk är jättegod!
    Kramisar på er alla tre. Jag tror att er husse behöver en riktig julkram nu.
    gammelmatte Gittan

    SvaraRadera
  2. Hej hej! *vinkar med tassen* Jag förstår att kissen är slut efter att ha tittat på all sladdragning. Det tär på krafterna. Se till att ta han om matte så hon blir lite bättre. Min gammelhusse är helt tokig i Lax. Torsk på lax, brukar husse säga. Många julkramisar tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Min matte är ungefär lika bra på tyska som din husse så ja fick ingen hjälp där inte.

    Matte kollade på en sån där spray burk i en kattaffär. Men den var hutlöst dyr sa hon. 125:- så de får bli efter jul dessutom var de visst billigare på nätshoppar sa hon.

    Nervensystem spielerischen stod där. Skall mitt nervsystem spela något om ja sniffar på en sån där? Undrar om de kommer att spela Jingle bells eller kanske kattionalsången. :)

    SvaraRadera
  4. Generös som vanligt. Tack för att du Sippo upplåter din dyrbara plats och tid till reklam och information åt oss alla. Ska komma ihåg detta och försöka återgälda nån gång på nåt sätt. Blir du lekfull av sprayen? Det verkar stå att katter ska bli det och när de lekt färdigt blir det lugna. DEt blir väl katter när de lekt med en boll också, eller? Mystisk spray det där.

    SvaraRadera
  5. Nea: Skönt att det inte bara är jag som har en människa som inte jamar tyska. Hm, tror inte att mitt nervsystem har spelat något än. *morrhårsvift*

    Kattson: Jag blir väldans lekfull av sprayen. Du har rätt i att vi katter lugnar oss efter att ha lekt med både bollar och myntsprej. Mystistiskt.

    SvaraRadera
  6. åh du har ju samma sprej som oss sippo,men nu va det länge sedan vi hade något!
    måste påjama matte att hon köper.
    /tass

    SvaraRadera
  7. Visst är den skojsig?! Jag tycker absololut att du ska påjama att hon köper det snarast!

    SvaraRadera
  8. Ska nervsystemet gå till en speleria? Satsa en strömming på kattfnattrejset? Nej, vi blir inte heller kloka på det där. Kanske måste man sniffa på sprejen INNAN man läser så fattar man allt?

    SvaraRadera
  9. Visst låter det lite underligt? Jag ska nog testa att nosa sprej INNAN jag läser. Precis som du jamade. Tack för tipset. *kompistass*

    SvaraRadera
  10. "efter att er katt "lekt av sig" blir de milda(stämmer det verkligen Sippo?) och lugna"
    "om ni inget lekspray använder så missar;) era katter ett av deras naturliga nöjen i sina kattliv" citat sista meningen....mmm nog verkar det lockande att prova allt....
    undras om detta "leksprayet" finns i en variant för mattar och hussar, så vi katter kunde spraya lite på dem så de kunde leka med oss katter exakt när vi ville;) och att de sedan blev extra (giv)milda med kattgodis till oss efter att de lekt av sig...

    SvaraRadera
  11. Åh, är det därför jag blir så trött efter att ha sprungit runt hemma med den doftande strumpan. Tur att husse använder den, så vi inte missar massa naturliga nöjen. *hehe* Om du hittar en sån sprej för människor, säg gärna till. Skulle ge mycket för att se husse springa runt med en strumpa i munnen och klättra på väggarna. *hehe*
    Tassen kompis.

    SvaraRadera
  12. Jaha, då får väl våran matte titta efter det på djuraffären nästa gång, kanske kan vara nåt för hennes valpar som har katter.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  13. Det rekommenderas starkt. Fyra tassar av fyra möjliga.

    SvaraRadera