torsdag 17 december 2009

Kallt

Ryck mig i morrhåren vad det verkar kallt ute. Det går rykten om att det är –8 grader och halv storm. Visserligen såg jag igenom fönstret att det stormade. All snö som låg på buskarna försvann i ett stort snömoln. Poff!

Jag beslutade mig därför för att stanna inne och strunta i morgonpromenaden.

171220091585
“Det tar på krafterna att blogga. Bäst att vila lite.”

Dessutom måste jag agera stödkatt åt husse. Han fyller nämligen lite medelålders och har därför drabbats av en 35-års kris… Igen! Det är andra gången nämligen och nu jämrar han sig ännu mer än sist. Jag börjar undra om det är medelålderskrisen eller frostskador i skallen som som påverkar mest. *jämmer*

16 kommentarer:

  1. Eftersom husse har har sin andra 35-årskris fyller han 70 då eller? :)

    SvaraRadera
  2. *mjurr mjurr* Den var bra! Jag jamade den till husse som då ändrade färg sjuttielva gånger och gick och la sig...

    SvaraRadera
  3. Gammal man måste vila sig mycket :)

    SvaraRadera
  4. ja idag är det kallt i morrhåren,hua!
    jasså husse ändrade färg....hehe..
    /tass på dig kompis

    SvaraRadera
  5. Skat-Ann - Husse hävdar att han är ung i sinnet. Jag skulle nog vilja påstå att det inte är det enda han är... *ahem*

    Kattliv - Värst är den dumma blåste. Testade att gå ut och jag frös nästan nosen av mig. *hutter*

    SvaraRadera
  6. Jaså din husse fyller 35 igen. Min matte fyllde 25 igen i november. Tydligen har hon fyllt 25 ett antal gånger nu. Konstigt. Men gratta din husse till..hm.. 35 års dagen.

    Tass!

    SvaraRadera
  7. Nea - Visst är det underligt?! Hur katten räknar folk egentligen? Nåjam, husse hälsar och tackar så mycket. Så säger han att din matte säkert bara är 24 och inte en dag äldre. Jag fattar noll!

    SvaraRadera
  8. Nej men... ännu fler likheter mellan din husse och mig! Jag fyller också i december, blev 45 år i fredags. Hälsa din husse att livet faktiskt börjar efter 40, och sedan blir det bara bättre och bättre för man blir tryggare inombords med åren... och så kan man äntligen släppa taget om allt det där man "borde ha hunnit" och istället ägna sig åt att leva. Grattis på sig, Sippos husse!

    Nospuss till dig och Snuffe från sr. Carina, klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  9. Det var ju trist att det är så dåligt väder när husse fyller år. Oavsett hur många han fyller, så får du gratta honom så mycket. När har du själv födelsedag och hur gammal, jag menar ung, är du?

    SvaraRadera
  10. Carina - Ska genast jama vidare till husse. Han ser ut som en trött skällis med depresioner. Husse hälsar nu att han vägrar fylla 37 nästa år.

    Kattson - Vädret gör inte så mycket eftersom vi inte hade tänkt göra nåt ändå. Det är faktiskt lite kul att titta ut på alla människor som halkar omkring på gatan utanför. *hehe*
    Jag fyller i april och då blir det 9 år.

    SvaraRadera
  11. Åh, en liten vädur precis som jag. Fast jag är ju inte 9 år förstås.

    SvaraRadera
  12. Vädur?! Vad e de för nått? Jag trodde jag var katt... *funderar*

    SvaraRadera
  13. Ve och fasa inte kan väl husse ha hamnat i medelåldern redan, hur ska det då bli med dig. För då brukar hussar få tokspel, bäst du passar dig, nänä ja bara skojsar till det lite. Tyckte du såg ut som du behövde bli väckt.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  14. Nu är jag vaken! Husse fick spelet för många år sedan. Tror inte han återhämtat sig sedan sommaren -01 då han hämtade mig från bondgården.

    SvaraRadera
  15. Klart du är katt i första hand, men ditt stjärntecken är ju vädur. Det är de som är ledarna, ser du.

    SvaraRadera
  16. Jahaaaa. Trodde du sniffat för mycket kattmynta ett tag. *vift med öronen*

    SvaraRadera