torsdag 3 december 2009

Hänger kvar

Min morgonpromenad gick lite segare än vanligt. Först kollade jag tempermometern, som sa –6 grader. Trots detta försökte husse jaga ut mig på promenad. Självklart vägrade jag först. Men när husse tagit av sig utekläderna, då kände jag för en promenad. Detta uppskattades lagom mycket av husse som började fnysa åt mig.

När vi precis kommit ut, så invaderas vår trappuppgång av människor med otäcka städisvagnar. Detta innebar ett stort problem för undertecknad katt, som faktiskt frös ordentligt om tassarna. Jag var så rädd att jag glömde hur kallt det var och gömde mig under en buske.

031220091489
“Hutter, burr… K-k-kallt… Atcho! (snörvel)”

Flera gånger försökte jag ta mig in, men vände vid den otäcka vagnen. Till slut tyckte husse så synd om mig, att han lyfte upp mig i famnen och bar mig förbi den otäckingen. Så fort vi kommit innanför porten så hoppade jag ner och började putsa pälsen, som om ingenting hänt. Det fanns nämligen städisar i huset och dom skulle då minsann inte få tro att jag var en feg kisse.

För ett par dagar sedan, så var jag och kollade mina buskar om bor bakom det otäcka garaget. Till min förfäran upptäcker jag att en gammal bekant fortfarande hänger där omkring. Nu får någon ta och göra något, och det blir inte jag!

28112009064
“Du husse, den börjar se lite ledsen ut den där strumpan.” *örk*

9 kommentarer:

  1. Kallt är just vad det är...tycker du klarade städvagnen med bravur, alla förstår vi ju att det egentligen är husse som tycker den är läskig och inte du.Tasskram

    SvaraRadera
  2. Skönt att någon förstår mig. Men husse vågar ju inte erkänna det. *hehe*
    Tassen.

    SvaraRadera
  3. Först frysa, sedan bli "hindrad" av städvagnen. Bra att husse bar dig förbi och jag beundrar fortfarande din förmåga att hålla masken i alla väder. Det där med intensiv putsning när nåt har gått snett är ett säkert knep att få omgivningen att tro att man är avspänd. Jättebra Sippo. Lite svårt att se vad det är som hänger i buskarna, men du gör helt rätt i att inte befatta dig med det.

    SvaraRadera
  4. Ibland kan det bli lite mycket på en gång, om man så jamar. På att hålla masken, anser jag mig vara lite av en expert. Var tvungen till det när jag råkade starta snabeldraken klockan mitt i natten, som liten kattunge. Det som hänger i buskarna är en stinkande strumpa, som hängt där i 1½ år. Blörk!
    Tassen kompis.

    SvaraRadera
  5. Hej, fick tipset om din sida på Wikipedias blogg, vi tycker om det vi hitintills läst och vi har skrattat. Vi det är två strävhåriga taxar och så våran matte förstås, hon måste ju hjälpa oss att skriva, för våra tassar trycker på för många tangenter.

    Vi blir oxå utsläpade i alla sorts väder som i morse när det var 19 grader kallt, då fick husse för sig att vi behövde gå ut. Vem hade inbillat honom nåt så tokigt, vi har inga som helst behov när det är kallt men det fattar inte gubben.

    I alla fall så gillar vi det som du skriver, så vi kommer tillbaka. Om du inte har något emot det så lägger vi en länk till din sida, du kan väl tala om ifall du inte gillar det.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  6. Shit, har ni verkligen det sååå kallt! Hua, tur vi har päls! ;-) /Tass

    SvaraRadera
  7. -6?! Rena sommarvärmen...*fnitter* jag vill gärna va lite värre för vi hade -8...och jag kan jama om att jag kröp ner under min människas täcke. Aldrig i mina morrhår att jag sticker ut nostippen i den kylan

    SvaraRadera
  8. Men burr det där såg kallt ut! Vi håller oss inne, vi!

    Kurr från Chinook & Cherokee

    SvaraRadera
  9. Hillmant - Välkomna! Alltid kul med nya besökare, trots att ni är skällisar. *hehe* Självklart får ni lägga till en länk. Blir jätteglad. *stolt*

    Katthemmet kompis - Jodu, här får man fråst i morrhåren. *hutter*

    Maya - Oj så kallt du har det! Då ska jag nog inte klaga på min sommarvärme. *hehe* Du gör helt rätt i att krypa ner i mattes säng.

    Chinchero - Jag har ju ansvaret som säkerhetskatt att kolla området. Plikten framför allt, som det det heter.
    Kurr tillbaka.

    SvaraRadera