lördag 12 december 2009

Vit morgonpromenad

Min morgonpromenad blev något försenad, för husse var tvungen att avkalkylera kaffebryggaren, eller hur det nu var. Han påstod att kaffet smakade gammal skosula. Underligt smaksinne han har husse.

Det första jag upptäcker är åverkan på mitt skyddsobjekt. Det finns inga vittnen, men husse gissar att det var dom “hjärndöda idioterna” som vrålade i huset hela natten. Jag var tvungen att tassgripligen hålla fast honom i soffan, för annars skulle han sprungit ut i bara kalsongerna och härjat. *ryser*

121220091531
“Notera att dörrmattan ej ligger som den ska.” *morrar ilsket*

När vi äntligen kommit ut så kom nästa chock. Det hade kommit otäckt vitt under natten! Självklart blev jag orolig för att mitt revir tagit skada och startade genast en nosologisk undersökning av området.

121220091526
“Kan rapportera att det är KALLT här.” *hutter*
121220091530
“Åh nej. Min skog har också blivit vit.”
121220091527
“Bäst att klättra upp här så man får en ordentlig koll på läget.”
121220091528
“Det ser rätt okej ut. Då hoppar jag ner igen.” *duns*

10 kommentarer:

  1. Vilken start på dagen. Tur att du lyckades hålla fast husse så han inte sprang ut och tog itu med de där hjärndöda idioterna. Såna ska man akta sig för, man vet aldrig vad de tar sig till. Det är inte samma sak som att tala med en intelligent katt, som han är van vid. Bra att du gör en så noggrann koll på läget från alla perspektiv. Hade något behövt rättas till hade du lätt upptäckt det ovanifrån.

    SvaraRadera
  2. Hur fick du fram det där roliga resultatet på "inflytelserik"? Jag lyckas inte få den att analysera fram min blogg, den "finns inte"??! *muttrar*
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  3. Säkerhetskatt Conny rapporterar att de har kommi vitt här oxå! *svanshonnör* Och att de e KALLT både ute å inne... fast matte säjer att vi ska få ny ve ida, å sen ska de bli jettevarmt inne i alla fall. Skönt! Man vill ju inte frysa ihjäl inomhus, menar ja... å vi rexar har ju faktist inte mycke päls att värma oss i...

    Tass från Conny, säkerhetskatt.

    PS. Matte helsar att hon förstår PREXIS hur din husse känner'e när grannarna festar å stökar hela natten. Hon sa att hon försto' vad som hänt så fort hon såg hur gummimattan låg i eran trapp. DS.

    SvaraRadera
  4. Kattson - Det hade nog varit mindre lyckat om husse rusat ut i underkläderna. När man hör folk vråla klockan 5 på morgonen, då förstår man lätt vilken art som är smartast. Fågelperspektivet är utmärkt när man spanar. Tassen.

    Wikki - Husse gjorde en sökning på Google på Katten Sippo så hittade han den där sidan. *nosbuff*

    Conny - Utmärkt att du rapporterar! Det känns skönt att veta att du har koll på läget där ute. Tur att ni får ny ved, för annars fryser du morrisarna av dig och det påverkar arbetsmiljön. Hälsa matte att hon är en klok människa som förstår hur husse känner.
    *svanshonnör*

    SvaraRadera
  5. åh va mysigt ni har det utanför lägenheten!!
    du är så duktig sippo!!!
    snygga bilder,hälsa husse det!!
    /tassvink

    SvaraRadera
  6. Mysigt?! Det är massa otäckt vitt ute som sätter sig under tassarna och blir otäckt blött. *ryser* Fast man får göra det bästa av situationen. Husse hälsar och tackar. Han börjar bli rätt bra med en blixtlåda.

    SvaraRadera
  7. Tänk att eran husse äter skosula "skakar på huvudet" Vilken klättrare du är, såg mycket bra ut! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Dui & Deco - Visst är det underligt?! Inte undra på att hans mage låter konstigt. Mina egenskaper som klättrare måste testas med jämna mellanrum, så dom inte blivit försämrade av all "light mat" som jag får. *muttrar*

    SvaraRadera
  9. Du får se till att husse skaffar dig en rock så du inte blir frusen. De katter som jag känner personligen är innekatter och går aldrig ut om det inte är rysligt vackert väder. Så du är lite egen som är ute och motionerar din husse och då måste han ju se till att du har lite kläder på dig eller...

    Det där med vitt på backen det har vi med men väldigt lite här nere hos oss, det är mera uppe på fjället.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  10. Husse har hotat med att skaffa någon slags väst åt mig. Men där drar jag gränsen! *viftar med tassen* Det räcker med den där förjamade julmössan han tvingar på mig. Nä, jag föredrar nog att frysa om tassarna. *tass*

    SvaraRadera