tisdag 15 december 2009

Vita parkbänkar

Var ute på en kort patrullrunda. Tro på katten att det kom massa otäckt vitt. Jag tassade säkert fram i det vita, medan husse gick på tå för att inte halka. Vis av erfarenhet så höll jag mig en bit ifrån.

151220091571
“Du kan hoppa på brunnslocken husse. Då halkar du nog inte.”

Jag passade även på att kontrollera mina parkbänkar. Men dom var nästan lite svåra att hitta bland allt det vita. För att hjälpa efterkommande, så markerade jag bänkarna. På så sätt så är det ingen som kan snava på dom. Bra va?

151220091572
*trampa trampa trampa (skaka av tassen) trampa trampa…*
 151220091573
Så! Commandokatt Sippo rapporterar att markering av bänk är slutförd!” *svanshonnör*

10 kommentarer:

  1. Bänken syntes jamarns bra med dig uppepå, Sippo. Fast vi förstår att en viktig commandokatt inte kan stå där hela dagen som en annan trafikupplysning. Då måste ju det näst bästa vara att kattfotsstämpla den. *funderar* Blir det en värdefull bänk då? Matte har för sig att kattfotstämpeln är något riktigt fint?

    Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  2. Mjaou! Det blir lite kallt om tassarna att stå där hela dagen. Trafikupplysning! *fniss fniss*
    Kattfotsstämpel är något jättefint. Vi katter stämplar ju inte hej vilt med våra tassar, utan vi sparar oss till viktiga saker och personer.
    *svanskram*

    SvaraRadera
  3. En vanlig katt skulle aldrig hitta så mycket nya saker att inspektera och rapportera om du varje dag för att inte tala om skällisar. Har nån hört talas om en commandoskällis? Skulle inte tro det.

    SvaraRadera
  4. Förstår mer och mer att området där du bor inte skulle klara sig utan din hjälp. Att din husse inte gör det har ju varit klart länge, men det är nog många fler som är glada att du jobbar i distriktet! *hederstass!*

    SvaraRadera
  5. Kattson - Nä, det krävs ordentliga kunskaper i nosologi för att hitta så mycket som jag gör. Jag har hört talas om pålishundar men inte påliskatter. Diskrimiminering!

    Gustav - Jag borde kanske starta en fänklabb. Stöd din områdeskatt, eller nåt sånt.
    *kompistass*

    SvaraRadera
  6. hej sippo!
    jösses va du är duktig omandokatt som patrullerar området så duktigt så!
    jättefina spår du gör i snön!
    /tass på dig kompis!
    ps.kolla in vår blogg,vi har bakat pepparkakor idag!!

    SvaraRadera
  7. Ja känner i mina morrhår att de kommer otäckt vitt här också. Du e en modig katt som går ut i det där vita Sippo. Ja tänker stenvägra om matte försöker dra ut mig i de vita igen. :(

    De ser nästan ut som du inte har några tassar på bilden Sippo. Som om de blivit uppslukade av snön. Säg att de inte är så.. att du har dina fina vita tassar kvar.

    *darrar..*

    SvaraRadera
  8. Kattliv - Man får jobba hårt, men det är det värt då jag vet att min område är säkert. Ska tassa in till er nu. Tassen!

    Nea - Jag förstår att du skulle totalvägra. Men husse håller på att luras med kopplet, då kan jag bara inte låta bli att klä på mig.
    Ingen fara! Jag har kvar mina tassar. Fast det otäckt vita är lite lurigt av sig. *nospuss*

    SvaraRadera
  9. Du är en speciell kisse som går ut fast det snöat och så har du sele, det är väldigt ovanligt för katter som går ut. En hel del snö har du fått, hoppas bara att slipper griskylan.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  10. Tycker du? Jag känner mig inte så speciell. Men jag kämpar för att alla katter ska få gå med sele istället för att springa lösa.

    SvaraRadera