måndag 28 december 2009

Sköna fläktar

Fråga mig inte hur det gick till, för ärligt jamat har jag inget minne av händelsen. Husse satt vid datorn och jag tassade runt i köket och försökte komma på vad det var jag letade efter. Plötsligt, utan förvarning, så befinner jag mig uppe på köksfläkten!

271220091666
“Rackarns så underligt. Hur hamnade jag här uppe?”
271220091665
“Ytterst mystistiskt. Fanns det inte en stege här nyss?”

Snuffe brukar vara där, men  tills för ett par dagar sedan så brydde sig inte husse så mycket. Det var först när Snuffe ramlade rakt ner i skallen på honom som han började protestera mot hans klättertag på fläkten. Undertecknad katt får alltid skäll när jag är där uppe.

Här är bevisen på att Snuffe får särbehandling:
Bevis 1
Bevis 2

Men den här gången så skrattade bara husse åt mig och tog ett par bilder. Det mjaousingen i mig på tiden att undertecknad för sin välförtjänta respekt!

271220091668
“We schäll åverkåååååm!” *knuten tass* (we shall overcome)

6 kommentarer:

  1. Suck, det finns ingen rättvisa i världen... Själv har jag aldrig provat köksfläktplatsen. Kanske tar en test i natt när ingen är vaken och kan klaga!!

    SvaraRadera
  2. Nattetid fungerar nog bäst. Men akta så du inte ramlar ner, för då blir det ett fasligt kakalorum.

    SvaraRadera
  3. Diskrimineringsombudskatten bör kontaktas snarast. Här föreligger klara övergrepp. Visserligen är Snuffe jättesöt, men det är ju du också, så där har han ingen fördel. Och vem stal stegen för dig? Det behöver också utredas.

    SvaraRadera
  4. Jag funderade faktiskt på att kontakta en advokatt för att stämma husse. Så här får det ju inte bara gå till. *mutter* Tror jag även ska skicka ut en efterlysning efter stegen.

    SvaraRadera
  5. Hur i hela fridens dar hamnade du där, en fläkt är vad jag vet väldans hal och hoppar man kan man lätt hamna på andra sidan dvs ramla ned.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  6. Hm, hur katten vet en tax det?! *funderar*

    SvaraRadera