söndag 6 december 2009

Lite historia

Jag tackade ju min kompis Gustav i går, för att han fick min husse att börja blogga med mig. Nea undrade då om jag kunde jama historien bakom det hela.

Det var så här va. Husse fick sin första katt, Simba, för många år sedan och dom blev snabbt vänner. Husse kunde inte ett skvatt om katter, men lärde sig snart att vi var väldigt duktiga på att blogga. Fast på den tiden fanns inte riktiga bloggar och man sa inte en blogga då, utan dagbok på nätet.

Här är Simbas dagbok.

Så har vi ju så klart min första vän, Elvis.
Här är Elvis dagbok.

 

Uppdaterat: 15.37
Det blev något tokigt med ena dokumentet. Men det bör vara åtgärdat nu.

4 kommentarer:

  1. Stackars husse! Vilken tur att du hade kommit hem innan Elvis gick bort. Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Ja, det var verkligen en pärs för oss båda. Men husse kände sig lite maktlös.

    SvaraRadera
  3. Tröstartass till husse från katterna Max,Lisa,Ellen,Kompis och Pyssling. Vår matte har läst om Simba och Elvis och vi förstår att det var sorgligt för hon grät en skvätt. Tur att husse har dig Sippo som är en så fin och klok katt!Många katthälsningar från oss och matte.

    SvaraRadera
  4. Tack tack. Jo, jag har fått jobba mycket som jourhavande stödkatt. Men vad gör man inte för den man älskar. *spinner* Tack ska ni ha kära vänner. *tass*

    SvaraRadera