onsdag 16 december 2009

Rapport för eftermiddagen

Läs om förmiddagen först.

Eftermiddagen hade det lugnat sig lite ute. Nu blåste inte träden omkull i alla fall. Så jag gick med på en snabb kontrollrunda. Tyvärr så drabbades jag av ångest i hallen och tassarna vägrade lyda mig. Det slutade med att husse släpade undertecknad katt ut på promenad.

När vi väl var ute så såg jag förödelsen som allt det vita åstadkommit. Det gick inte att parkbänkarna och buskarna var nästan också helt borta. Nu var det verkligen kris här.

161220091583
“Yargh! Mina arma bänkar.” *jämmer*

Det första jag gjorde var att kolla varför grannkatten smet in i mina buskar för. Som vanligt sabbade husse allting med att dra i kopplet.

161220091582
“Hallå? Ho ho?!

Efter denna givande buskologiska undersökning så gick vi vidare. Det blev det obligatotoristiska (obligatoriska) varvet runt buskarna på gården.

161220091584
“Bara ett varv, sen går vi in igen va?”

13 kommentarer:

  1. Vågade du dig ut i DET DÄR? *djupt imponerad* Fråga husse om han har snöskor som han kan låna ut åt dig. Det är manicker som ser ut som tennisracketar. Man sätter dem på tassarna så att man kan gå ovanpå snön och slipper sjunka ner. *huvudet på sned, tänker* I kattstorlek kan det nog passa med flugsmällor.
    Kurr från Findus, Isak och Rasmus.

    SvaraRadera
  2. Jag måste ju patrullera. *suckar* Jag ska fråga husse om flugsmällor. Då slipper jag tappa bort tassarna i det vita. *tass*

    SvaraRadera
  3. Alla vet att björnar är farliga djur, så att gå ut i sällskap med en hussse som ser ut som en är ju inte att tänka på! Tufft av dig att patruller idag! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. JÄTTEFARLIGA till och med. *ryser* Måste jama att jag känner mig lite stolt som vågade gå med honom ut till slut. Hah, jag rimmade.

    SvaraRadera
  5. För det första tycker jag du gjorde HELT RÄTT i att vägra patrullering i morse. Det finns faktiskt ARBETSREGLER! Om hussar och mattar inte följer dom kan det bli anmälan till KOK, så det så.
    För det andra var det storsint av dig att ledsaga din husse ut på eftermiddagen. Vad jag kan förstå fanns då inget direkt vädermässigt hinder, men snödjupet var då imponerande hemskt. Bra gjort!

    SvaraRadera
  6. Tack för stödet, det behövs. Jag har alltid hävdat min rätt enligt arbetsreglerna, men husse bara fnyser åt mig. Man borde kanske göra en anmälan så han får sig en näsbränna. Jag kände mig LITE storsint på eftermiddagen. Husse behöver ju trots allt sina promenader och utan mig hittar han ju aldrig hem igen.

    SvaraRadera
  7. Men usch och tvi vad det såg kallt och vitt ut! Inge vidare det där! Låt husse gå ut själv! Men han klarar sig väl inte utan dig!
    Du borde få lite ledighet från honom! Finns det inte något "husse-dagis" du kan skola in honom på?
    *mjurr, mjurr!* Skrattar så morrhåren hoppar!

    SvaraRadera
  8. Viken film! Om inte Bergman varit borta hade jag gissat på att han varit regissören. Given Oscarsvinnare.

    SvaraRadera
  9. Ha,vilken mesig husse som ska pälsa på sej både ett och två lager för att gå ut...du har ju bara din päls med uppgradering...
    Förresten så tycker jag att du kan kräva att bli buren om han nu prompt ska släpa ut dej i vintervädret *tass*

    SvaraRadera
  10. Skuttiskuttiskutti!
    Snööööö!
    Va?
    Vad är det matte?
    Fryyyyser du?
    Skuttiskuttiskutt...
    Skaffa tibetansk päls vetja!
    Snöööö...skutt skutt!!!
    Underbart!

    Trassla legitimerad pälsboll

    SvaraRadera
  11. Chinook - Hussedagis låter som en bra idé. Undra var man kan hitta ett sånt. *funderar*

    Kattson - Äsch då. *rodnar*

    Maya - Han är en mespropp ibland. *hehe* Buren vill jag helst inte bli när vi är ute. Tänk om grannkatterna ser oss.

    Trassla - *funderar* Inte ett morrhår på rätt plats. Legitimerad pälsboll! *fniss fniss*

    SvaraRadera
  12. Va mycke snö du fått, måste vara minst en dessimetrer, vi fick inte så mycket under sista snövädret bara sådär en 7 centrimetrar.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  13. Minst en dissimiter! Men det är fortfarande blåsten som är värst! *hutter*

    SvaraRadera