lördag 12 december 2009

Ordningen återställd

På väg ut på min kvällspromenad så märkte jag att allt återgått till det normala. Dörrmattan var åter på sin plats och porten var stängd. Tur det, för det drog rätt kallt i farstun. Husse vägrade av princip att röra mattan, för han var inte “någons %##&¤ mamma” som han uttryckte sig.

121220091538
“Mattan åter på sin plats. Utmärkt.”

Förresten så kom jag att tänka på artikeln som jag jamade om i går. Den som sa att hundar var bättre. *fräser* När vi var ute och patrullerade så hörde jag en skällis vråla för full hals i ett hus. Vem vill ha en best som bara skäller och dreglar hela tiden? Annat med oss katter, vi ställer ju aldrig till det eller jamar oavbrutet. *ahem*

Så passade jag på att ta igen mig när husse var på *harkel* porslinslådan. Han sitter ju bara där och ser uttråkad ut. Vad kan då vara bättre än att bli underhållen och att underhålla sin katt?

121220091534
“Här var det skönt att ligga. Men sitt still då husse.”

10 kommentarer:

  1. Tur att allt verkar vara i sin ordning inför natten. Hoppas den där eländiga skällisen inte står nu bara. Bra tillfälle för underhållning när husse sitter på porslinslådan. Bra att du utnyttjar såna tillfällen till en av dina många talanger - att underhålla.

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att husse uppskattar dina talanger! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Kattson - Ja, nu kan jag sova med gott samvete. När husse är på lådan så kan han liksom inte bara jaga bort mig. *hehe*

    Dui & Deco - Ibland så verkar han inte riktigt göra det. Underligt.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att ordningen är återställd.
    Satt ni på porslinslådan båda två? Vad gjorde ni där? Kissade i kors??? Gaaahaaahaaahaaaaa! Vi brallar nästan på oss av kattskratt! Häftigt! Det måste vi testa!

    *rusar iväg*
    "Maaammaaa! Kom ett tag är du snäll!"

    SvaraRadera
  5. Porslinslådan! Det var ju ett GENIALT namn på den där konstiga mojjen i badrummet! *fnissar*

    SvaraRadera
  6. Chinchero - När jag var lite kisse, så undrade jag varför husse stod framför den där porslinslådan ibland. En gång när jag tittade, då ramlade jag ner där. Det var blött och luktade urk. *ryser*

    Imma - Husse är så lustigt finkänslig ibland. Underligt. *tass*

    SvaraRadera
  7. Alltså!

    SOMLIGA är VÄLDIGT fördomsfulla.
    Man skulle kunna kalla det för RASistiska (det skulle egentligen passat bättre med ARTistiska - men det ordet är liksom lite upptaget)...

    "Skällisar skäller och dreglar".
    Hmmppffff!

    Inomhus skäller jag möjligtvis fem gånger per år.
    Utomhus är en annan sak. Där ser jag saker som jag vill berätta om för mina tvåbeningar om...

    Dreglar?
    Vad är det för något?
    Kanske har jag hört ordet?
    Men då gällde det mattes mellanvalps lille valp - han har alltid en blöt haklapp. (Även omnämnd av Sigge. Fast då kallas han för serveringspersonalens kattunge, konstigt va?)

    Jag ska voffa lite med matte.
    Hon kanske kan hjälpa mig att skriva till DOH (DiskrimineringsOmbudsHunden)

    Alltså!
    Det finns hundar och HUNDAR.
    OCH. Det finns katter och KATTER.
    Motsättningar ÄR inte självklara.
    Vi KAN leva i fredlig samexistens.

    Sigge och jag respekterar varandra när vi träffas. Däremot är det roligt att gnabbas med honom på hans kattkorgsblogg.

    Några gånger per år träffar jag andra kissar också. De har aldrig träffat en hund innan, trots att de är rätt så gamla. De har varit tre stycken och jag har varit hemma hos dem och fått vara LÖS hemma hos dem. De har varit nyfikna och vi har varit som närmast någon meter ifrån varandra innan de sagt "fräs". Då har jag artigt stannat och förstått att de avböjt noskontakt.
    Nu har jag fått höra, *tår i ögonvrån*, att de bara är TVÅ. Findus har fått lämna sina vänner Freja och Lars. Han har visst gått någon annanstans. Tror att det är det ni kallar regnbågsbron.

    *mumlar* förresten var det jag som kom på "abbemissa" åt Imma *mummel mummel*

    Odregliga slick till alla katter som kan tänka sig att vara kompisar med en VOVVE,
    Trassla, Tibetansk Fredsvovve

    SvaraRadera
  8. *klapp på huvudet* Så ja voffen, inte ledsen. *klapp klapp* Men det går ju inte att komma ifrån att ni skällisar är bra mycket mer intresserade av att passa upp era människor än oss katter. Vi kommer när det passar OSS. Förresten, Sigge är ju tokig. Har du sett vad han kallar sin kattlåda?! *skakar på huvudet*

    SvaraRadera
  9. Vi är i alla fall inte intressade att passa upp våran matte och husse, det är de som ska passa upp på oss. Vad ska man annars ha dem till, de ska sitta och klia oss på magen och bakom öronen och därmed så jämt. Du ska inte tro att vi hämtar bollar och liknande är husse/matte så dumma att de kastar bort grejerna och sen vill ha dem hämtade då får de baske mig hämta dem själva. Sen att vi kan spåra upp något vilt ibland är en helt annan sak, det gör vi för vårt höga nöjes skull.

    Så du får nog ändra uppfattning om hur vi hundar är för vi är taxar och det är en helt annan femma.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  10. Du har kanske lite katt i dig. Du gör helt rätt som låter dina människor passa upp dig. Det är så dom ska tas(s) *knuten tass*

    SvaraRadera