lördag 19 december 2009

Istid

Allting är husses fel. Han tittade på en film som handlade om en mammut, en tiger och så var det visst nån ekorre med också. Filmen handlade om istid och jag vet inte vad. Vad tror ni händer? Jo, hela området har drabbats av istiden. Rackarns husse! *hotar med tassen*

191220091607
“Det där trädet tänker jag då inte klättra upp i.” *ryser*

Termometerprylen berättade för husse att det var –17 grader. Under rådande omständigheter så kan jag meddela att det finns inte en chans på den här sidan av Jamlunda, att undertecknad katt går ut.

191220091603
“Till och med träden och buskarna har ju fråstskador. Aldrig att jag går ut nu husse. Aldrig!” *stampar med tassen*

Fast vi kan ju inte låta omgivningen förfalla. Seså husse, stick ut och ta lite bilder som du kan visa för mig. Då slipper jag frysa tassar och svans av mig där ute. Sluta protestera nu, ut med dig. *knuffar med tassen*

191220091602191220091606

“Suckjam. Inte en buske har klarat sig undan det otäckt vita.”

 

 

9 kommentarer:

  1. Snällt av husse att förse dig med undersökningsmaterial tycker jag. Det verkar så klart misstänk att husses filmval överensstämmer med rådande väder. Du får nog censurera hans filmtittande i fortsättningen. Ett sätt att få slut på detta är ju att be honom titta på "Hon dansade en sommar" eller liknande film?

    SvaraRadera
  2. Det är väl det vi tänkt, Sippo. Du är inte enbart en modig commandokatt utan därtill en ovanligt smart misse. Finns ju ingen anledning att BÅDE husse och du ska få fråstskador. Det räcker med att skicka ut husse. Han har ju måbilen med sig och kan ringa efter dig om det behövs en akut commandoutryckning! Vi undrar lite försynt om du kan byta ut istidsfilmen och lägga Råbbinson i fodralet. Husse märker nog inget. *Kvitter, kvitter och tass*
    Ps. Såg husse några smaskiga pippisar?

    SvaraRadera
  3. Kattson - Man kan nog kalla det för samhällstjänst. Det är ju trots allt nästan bevisat att det var han som framkallade istiden. Jag ska försöka få husse att se en sommarfilm eller i värsta fall lyssna på "Sommartider".

    Findus - Precis så tänkte jag med. Dumt att vi båda ska behöva frysa. Om det skulle behövts så hade jag ju självklart tassat ut och räddat honom. Om jag lurar husse att se på Råbbinson, så kommer jag nog förlora mina nio liv i en snabb följd. Han hatar såna där serier, eller vad det kallas. *hehe*
    Husse hävdar att det inte fanns en fjädervippa i sikte. *tassen*

    SvaraRadera
  4. Det måste vara samma film matte såg i går. Men där var dinosarier i den. Istid 3 hette den. Eller Iceage 3.

    Tittar man ut är det verkligen istid 3. Dags att uppgradera till pälsfluff 5.0!

    SvaraRadera
  5. Det var DEN som husse tittade på. Jag misstänker att istiden flyttade från filmen och till oss istället. Uppgradering pågår.

    SvaraRadera
  6. Ja det går knappt att sticka ut nosen på altanen så kallt som det är! Klokt att husse får gå ut! Han tar väldigt vackra bilder på allt det där vita! Nosbuff på er!

    SvaraRadera
  7. Husse kan ju liksom klä på sig lite mer än vad vi kan. Han tackar så mycket förresten. Nosbuff tillbaka!

    SvaraRadera
  8. Kan vara farligt att titta på såna filmer, här har det varit fruktansvärt kallt och jag lovar dig att vi varit snabba både ut och in igen. Ingen har mig veterligt tittat på nå konstiga filmer men lika f-b så har det varit helt igenfruset ute.

    Din husse är i alla fall snäll som har tagit din tillsyningsrunda med kameran så du kunde sitta inne i värmen och kolla så allt är ok ute.

    Taxkramisar.

    SvaraRadera
  9. Det verkar jättefarligt med film. Jag får nog hålla bättre koll i fortsättningen. Jag undrar när räkningen för husses runda kommer. *mummel*

    SvaraRadera