torsdag 5 mars 2009

Dumpad två gånger

Morgonen började med att husse sprang runt och började plocka och ha sig. Blev lite orolig, för det kan nämligen innebära allt mellan storstädning, vilket förvirrar en stackars katt, eller att det är kattnappning till sticktanten på gång.

Sippo Bloggar 2009-03-05 002Fast den här gången var det inget av det. Husse skulle bara plocka fram en gammal dator som han skulle lämna in. Jag ställer mig då vid dörren för att följa med husse till bilen. Men innan jag hinner sätta ut tassen så slänger han igen dörren mitt framför nosen på mig. Jag hade blivit dumpad. Snacka om fräckt.

 

“Akta min nos, husse.”

Så jag fick ta saken i egna tassar och rev ner lite prylar på golvet. Man måste ju liksom markera. Sätta gränser, som människorna säger.

När husse kom hem så jamade jag ut honom efter noter. Man lämnar inte sin katt så där bara utan vidare. *fnys* Husse satte ner en kasse på golvet med saker i. Men eftersom den inte innehöll kattsaker, så fick den helt enkelt vänta tills jag fått min promenad.

Min nosologiska utredning fortsätter. Vi gick en sväng runt husknuten igen för att kontrollera eventuella ledtrådar efter trädnappningen. Den här gången så jag spår efter brumbrummisar. Detta stärker misstankarna om ekologisk utresning, eller vad det nu heter.

Sippo Bloggar 2009-03-05 001
“Spår efter förövarna.”

Kvällen blev också helt fel. Husse smet iväg på en långpromenad utan mig. Jag blev förjamat ilsken och vankade av och an innan han kom hem igen. Då jamade jag ut honom igen och förklarade att jag bara var orolig för att han skulle gå vilse. Det blev en promenad till för husse. *hehe*

8 kommentarer:

  1. Vad han ränner den där husse! Har han ränn-sjukan? Sticktanten kanske kan bota honom, eller??? Han verkar ha mycket "spring i benen" den där husse! Du måste ta och dressera honom bättre, så han VET var - hur - när varför - och VEM han ska ta sina promenader med...

    Lycka till gamle vän!

    Tass!

    SvaraRadera
  2. Det är precis vad jag tycker. Det räcker väl med att promenera med mig?

    SvaraRadera
  3. Sippo, Husse har äntligen gjort det jag har väntat på ett tag. Lämnat sin något äldre dator till renovering. Du får ha överseende med honom, eftersom han gör det för min skull.
    Jag ska ju få ärva den datorn från din Husse.
    Lycka till med din nosologiska utredning.

    Hälsningar från Husses pappa.

    SvaraRadera
  4. Ah HAH! Då förstår jag. Det finns säkert ett samband med trädtuggaren också. Allt är säkert bara en stor konspiration mot mig. *mutter*

    SvaraRadera
  5. Brumbrummare! Akta dig för såna Sippo! Dom är livsfarliga!!! Om det är dom som stulit alla träd förstår jag varför det gick så fort.
    Var försiktig min nosologiska vän!

    SvaraRadera
  6. Jag är jätteförsiktig. Jag skickar alltid fram husse först. Bara ifall att...

    SvaraRadera
  7. Men Sippo då har du bliivt dumpad :(( Inte snällt av din husse, meow. Du får dumpa honom vid annat tillfälle och ge igen, meow.
    Väldigt vad din husse ränner ute jämt. Kan inte du göra samma sak utan din husse?

    Tasskramar Sippo

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera
  8. Tänk att få springa ute för mig själv. Det är lite av en dröm. Fast husse skulle aldrig låta mig springa själv. Han är så rädd för att något ska hända mig. Så på sätt och vis så känner jag mig uppskattad.

    SvaraRadera