lördag 22 februari 2014

Tindra jamar - Jam må ja' levaaaa

Vet ni, jam fyller år i dag! Hela *räknar på tassarna* FYRA år och vet ni hur husse firar min födelsedag?? Jo, han plockar fram snabeldraken, som uppenbarligen var vrålhungrig då den käkade upp allt i sin väg. Det var på håret att jag blev av med pälsen. Såna här skräckupplevelser borde vara förbjudna när man fyller år. *mutter*

Men så fick vi mjukmat också. Inte lika gottig som den vi brukar få, men såsen var god i alla fall. Men den bästa presenten, som jag får varje år, är att jag bor hos min husse å Sippo å Tindra. Jag tycker jättemycket om dom å skulle dö av sorg om jag skulle bli övergiven igen.

Därför börjar jag varje morgon med att klamra mig fast på husses axel (efter han druckit sin första kopp kaffe och ska hämta mer) för att verkligen tala om hur mycket jag tycker om honom.

Ett tryggt hem, med massor av leksaker och bra vänner. Kan man begära mer? Förutom massor med dentisar såklart.































24 kommentarer:

  1. O, fyller du år - grattis, grattis, grattis! *svansdansar* Ja, att ha ett varmt hem där man inte bara får mat och vatten utan också massor av kärlek är den absolut bästaste presenten i världen! Matte skickar en nospuss och vi andra jamar ♪♫ Jam må du leva! Jam må du leva! Jam må du leva i kattiljoooooner år ♫♪ (Belle voffar med så gott hon kan).

    Tass från Majsan, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, jag gör visst det. *hehe* Knäppa husse missade nästan det totalt. Vi har verkligen fått dom bästaste presenter som finns! Tackjam för sången kära vänner.
      -Tindra

      Radera
  2. GRATTIS på 4-årsdagen, Tindra. Som du jamar, bästa presenten har du redan fått - ett toppenhem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, en gemensam present från både Södertälje Katthem och husse. *gladsvans*
      -Tindra

      Radera
  3. Grattis på födelsedagen <3 !!! Nosgos från tant Nettis med fyrbenta :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla tant Nettis å alla fyrbenta.
      -Tindra

      Radera
  4. Jamarstort grattis på födelsedagen! Jamarfina bilder på dig och du har alldeles rätt att det bästa är att få ha ett toppenhem!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Mmm, ett hem är den bästaste present man kan få.
      -Tindra

      Radera
  5. Hurr Jam vackraste Tindra! Hoppas du fick lite mer gottis framåt dan! Bästaste att ha sin egen husse och så Sippo och Viska förstås.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära vänner. Jamdå, husse slängde gottisar omkring sig halva kvällen. *försynt rap*
      -Tindra

      Radera
  6. Kattulerar på födelsedagen kära du! Husse borde portförbjudit snabeldraken en sån här dag och bjudit på kalas istället!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska ni ha. Ja, jag tycker också den borde fått utegångsförbud när jag fyller år. *mutter*
      -Tindra

      Radera
  7. Grattis till dina 4 år, Tindra! Jag känner samma som du, att den bästa presenten är ju faktistk att få bo hos mamma och kompisarna. Mjau från Vännen och kompisarna Felicia och Pussi (och mamma Bm) från Örebro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Det e helt klart den bästaste presenten någonsin som vi har fått. Hälsa familjen. *vinkar*
      -Tindra

      Radera
  8. Grattis grattis på den stora dagen! Hurra för dig idag!!
    Simson, Indy, Julian o Madicken

    SvaraRadera
  9. GRATTIS Tindra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam så mycket kära vänner.
      -Tindra

      Radera
  10. Svar
    1. Åh, tack snälla Kjelle. *nosrodnad*
      -Tindra

      Radera
  11. Här kommer grattisjam från Maja och Kolfart.
    Jam må hon leva uti hundrade år!
    Kurrraaa!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket. Så snälla ni är som sjunger för mig också. *gladsvans*
      -Tindra

      Radera
  12. Grattis på din fölsedag! Nosgos

    Nea, Simba och matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket och nosgos tillbaka till er alla tre. *glad*
      -Tindra

      Radera