lördag 9 mars 2013

Tindra jamar - Ett steg närmare

Det är då inte lätt att vara mellankatt här hemma. Först blir Sippo uppraggad av en ungkatt som ser honom som någon slags pappa, sen springer husse runt och fånar sig och försöker få kontakt med sagda ungkatt. Själv jobbar jag som bara den på att förklara vilka regler som gäller och att det är jag som är boss över henne - inte tvärtom som hon verkade tro först.

Värst är när hon snor min plats intill Sippo på uteplatsen. Då blev jag faktiskt väldigt ledsen och gick in igen. När Viska skulle gå in, så gav jag henne ett par snytingar med tassen och jagade runt henne ett varv i lägenheten. Bara för att markera liksom. Men igår så råkade vi på något underligt sätt, hamn nästan bredvid varandra. Vi fräste och väste lite, men inte lika mycket som första dagarna. Undra om hon kanske börjar fatta galoppen - eller var det fatta travet?

Viska: *blänger*
Tindra: Jäsp, jag ignårerar dej.

Viska: Hej pappa, ja' vill vara hos dej.
Sippo: Vadjam nu då? Jaha-jam, är du här nu igen?
Så hände något verkligen otroligt. Husse fick klappa Viska. Det var nämligen så att han skulle byta sängkläder och såg då en puckel i sängen. Han trodde först det var jag, men så blev han lite fundersam ändå och lyfte försiktigt lite av lakanet. Direkt när han såg Viskas färger, så började han snyfta och snörvla.

Han visste inte vad han skulle göra först, hämta kameran eller klappa försiktigt.
Det blev att han strök henne jätteförsiktigt över pälsen, men Viska började fräsa åt honom och kröp längre in under lakanet. Då klappade husse lakanet ett par gånger och förklarade att han var tvungen att beslagta det åt tvättmaskinen. Viska var väldigt upprörd när hon satt i köket och förklarade detta för Sippo.

5 kommentarer:

  1. Det är jamarbra att du sätter ner tassen Tindra! Lika bra att Viska lär sig hur turordningen är där hemma. Sen måste jag ju jama att jag förstår att Viska blev upprörd när tvättmaskinen fick hennes lakan. Men jag tror Viska kommer bli en riktig myskatt så småningom. Hoppas också Sippos mage mår bra nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo,men jag e ju trots allt en fridens kisse som inte vill slåss, men ibland måste man liksom markera. Jag förstår hur Viska kände när husse snodde lakanet, man har ju schelv råkat ut för det flera gånger.
      Sippo helsar att magen mår bättre idag.
      -Tindra

      Radera
  2. Stackars lilla söta Tindra. Inte lätt det där men du har nog fått meddelandet att går fram. Ge henne lite mera tid ska du se att hon fattar och så. Hon e ju så liten än, rena kattungen. Fast det är hög tid att lära sig kattikett.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam håppas att det gått fram i alla fall. Hon får väl ett par veckor till på sej att bli en av oss. Man kan ju tycka att Sippo borde lära henne lite mer kattikett. *mutter*
      -Tindra

      Radera
  3. Klart som Tonfiskspad att du måste sätta ner tassen , Tindra så att den där lilla flicksnärtan lär sig lite KATTikett :)

    SvaraRadera