fredag 29 november 2013

Oförlåtligt gjort husse!

Jam så sur jag är på husse nu. Han kom nämligen hem med en kattong blötmat till oss katter och så började han plocka fram skålarna för mjukmaten. Jag kunde såklart inte hålla mig, utan skuttade upp på diskbänken för att hjälpa husse att plocka fram allting. Nu var det bara så att husse hittade endast TVÅ skålar och vi är TRE katter.

Länge rotade han runt i skåpen och jag var nu rejält orolig för att det hemska skåpmonstret hade slukat ena skålen - MIN skål. Till slut kommer han på vart skålen står och plockar fram den. Det jag såg, fick mina morrhår att krulla sig av den hemska synen. Min matskål har använts till glödlampor. Trasiga glödlampor till och med. Hur kunde du husse??!!



Hur kunde du husse?

10 kommentarer:

  1. Vi kan inte tro annat än att husse måste ha fått en otäck bacill som tillfälligt satte hjärnan ur funktion. Annars skulle något så hemskt aldrig kunna inträffa hos er. Hoppas husse har tillfrisknat nu!
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så måste det ju vara. Jag hoppas den dumma bacillen har flyttat iväg nu.

      Radera
  2. Men nu förstår jag INGENTING? Får du mat så sällan att din skål hinner bli full av trasiga lampor? Ta och packa en väska och tassa genast hit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam, det låter trevligt. Måste bara hitta busspengarna först.

      Radera
  3. Hujedajam, det där var ingen aptitlig bild på en matskål! *ryser* Hoppas husse omedelbart fyller sagda skål till brädden med läcker mat. Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han fyllde skålarna sen, men då hade jag nästan tappat aptiten. Men bara nästan...

      Radera
  4. Det får väl vara måtta på dumheterna! Skärpning på husse! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju tycka det. Skäms på husse!

      Radera
  5. Men nu blir jag väldigt orolig. Det finns ju inte en enda rimlig risk att förväxla ett ställe där man lägger trasiga lampor med en matskål! Kan det vara husses stinkpinnar som spökar, tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jag får nog nosa reda på några av pinnarna och göra en doftologisk undersökning. Tänk om han har puffat på kattmyntan istället.

      Radera