tisdag 30 oktober 2012

Fräcka inkräktare

Vad jam är det här egentligen? Nu låg det en katt utanför min tomt och slöade igen. I början bad jag snällt att hon skulle flytta på sig, men ingenting hände. Då blev jag lite barskare i tonen, men inte jam hjälpte det heller. Jag stod där och funderade på vad jag skulle göra, hon var ju trots allt väldigt söt. Kanske skulle man bjuda in henne på ett par dentisar. Plötsligt kom Tindra ut och undrade vad jag sysslade med. När hon fick se den lilla kattfröken som jag tittade på, så blev hon jamartokig och började morra och fräsa. Det blev ett fasligt liv och till slut så smet katten iväg. När jag vände mig om för att tacka Tindra för hjälpen, så gav hon mig en snyting och sedan gick hon in igen, utan att jama ett ord. Jag fattar ingenting.

12 kommentarer:

  1. Jadu, du har just gjort samma erfarenhet som jag gjort ett antal gånger. Man kan ALDRIG begripa sig på tjejer fullt ut. Kanske gör killar likadant, det känner jag inte till. Men precis sådär konstigt kan jag också bli behandlad ibland. Ena sekunden kompis och nästa blir man behandlad som något jag inte kan skriva ut. Jag fattar heller ingenting. Så vi är åtminstone två om det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att man har en olycksbroder så man inte känner sig så ensam. Husse nämnde något om att killar måste gå en kurs för att förstå bättre, men jag tror inte ens det hjälper.

      Radera
  2. Förstår du inte att Tindra blev sotis???
    Hon trodde att du flirtade med Fina Fröken bakom hennes rygg ;-)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men äschjam då. Klart jag inte flirtade.. Så mycket.

      Radera
  3. Vilken söt liten fröken, tror som de andra att Tindra blev svartsjuk. Du är ju liksom hennes Sippo.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst var hon söt. Vi har ingen aning om vart hon kommer ifrån tyvärr. Hoppas Tindras svartsjuka håller sig borta nu.

      Radera
  4. Jam injamar med de andra - Tindra blev så klart svartsjuk, för hon vill ha dig för sig själv! *kurrar*

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  5. Tror du måste förklara läget för Tindra och säga att för dig finns bara hon. Hon är säkert jätterädd att förlora dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, då förstår jag lite bättre. Får väl jama lite med henne ikväll.

      Radera
  6. Jamar som övriga, att hon blev säkert svartsjuk och undrade vad du höll på med.

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrade själv vad jag höll på med.

      Radera