lördag 13 oktober 2012

Jamarns också!

Vi fick finbesök av gammelhusse idag. Först hälsade han ordentligt på mig, vilket jag blev väldigt glad över, men när han dessutom meddelade att han hade med sig lyxig mjukmat, då blev jag alldeles till mig och tyckte att han var en jamarns trevlig tvåbening.

Tyvärr visade sig att han hade med sig annat också, bland annat två glasspaket som husse nu lagrar torrfodret i. Han (husse alltså) tröttnade på att höra mig försöka öppna köksskåpet varje morgon klockan tidigt. Så nu fyllde han två glasspaket med torrisar till Tindra och mig och ställde sedan ut säckarna i förrådet! Dit ut kan inte jag ta mig. Jamarns så elakt! *sniff*

Dumma glasspaket med dumma lufttäta lock. *mutter*

14 kommentarer:

  1. Nääh fy va taskigt! De kunde väl låtit bli att göra så! Jag tycker allt du skulle få väcka husse med torrissäcken jag, du ska veta att ni inte är ensamma med sånt tokigt.. Vår tvåbening har gömt undan vår säck också.. Hon påstår att den inte skulle vara hel länge annars.. Såna tokerier asså.. Vi får protestera! Inget gos förrän säckarna har kommit fram igen! *demonstrerar högljutt*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam om det här. Vi borde kanske gå samman alla drabbade katter och komma på en plan för att motverka det hela.Som om vi bara skulle glufsa i oss en hel säck kattmat. *fnyser* Inget gos utan matsäckar! Hör du det husse??

      Radera
  2. Vilka tokiga idéer våra människor har! visst är det bättre att vakna till att du/ni försöker göra inbrott i köksskåpet än persiennharpa!
    Våra torrisar är inlåsta i en jättetunna med LÅS på. Inte ens matte får upp den! *dumma dom*

    =^.^=

    Tröstebuffar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man lugnt jama. Jag funderar på att börja spela persiennharpa till husse tagit sitt förnuft tillfånga igen.
      En tunna med lås?! Det var ju ännu värre än våra glasspaket. *tröstartass*

      Radera
  3. Men så gör man väl inte? Det var ju NI som fick maten, då är det ju ni som ska ha fri tillgång till den. Och glasspaket kan man visserligen förvara torrfoder i, men absolut inte sätta ett lock på! Har husse inga kunskaper alls i hushållsarbete? Sen vill jag jama att jag tycker er nya blogg är jättefin, men jag förstår inte vitsen med att man ska fylla i en massa bokstäver och siffror innan det man skriver publiceras. Vad är vitsen med det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, det gör man verkligen inte. Tänk om vi skulle göra så med husses mat.
      Kul att du gillar bloggen, men det var märkligt att ni måste fylla i bokstäver, vi tog nämligen bort det. Får forska vidare.

      Radera
  4. Aha, husse har tagit bort tokeriet med siffror och bokstäver som man ska fylla i. Det fanns där i går. Bra husse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, husse tycker sånt är så jobbigt, så vi vill inte att våra vänner ska drabbas av det.

      Radera
  5. Mjau tackjam så mycket att vi oxå kan jama , med dig Sippo ch Tindra. Det kunde vi inte i går :(
    Lock på torrforderburken, vad vär det för jamars trams suckjam, ni får tala om för husse att det är ju eran mat och inte hans.

    Vi ska uppdatera våran blogg igen ngn dag med lite roliga saker som vi har jamat med matte om, mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att ni kan kattentera igen.
      Visst är det trams med lock, man tar sig för pannan ju.

      Radera
  6. Men man borde väl visa upp all den goda maten, och inte gömma den bakom trista plastlock?! Kurr och burr.

    SvaraRadera
  7. Dessa tvåbeningar och deras idéer!!! *suck*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man blir liksom aldrig klok på dem.

      Radera