tisdag 23 oktober 2012

Hjälpreda

Ibland verkar det inte räcka med två hjälpande katter hemma, utan vid vissa tillfällen så måste husse kalla in hjälp utifrån och då kommer snälla Emma och knackar på. Hon är jätteduktig på att jobba med papper, så hennes hjälp är nödvändig så husse inte ska göra massa fel, då han själv hatar papper.

Så i dag kom snälla Emma förbi och guidade husse genom diverse underliga regler och jag vet inte vad. Sedan skrevs det ut en massa papper och här höll jag nästan på att bli blind! Jag undrade vad jamarns det var som lät sådant från skrivaren, så jag stoppade in nosen i en öppning och plötsligt kom ett papper farandes och anföll mig. Det var väldigt nära att den skrivaren fick en klo instoppad någonstans. Sen hjälpte jag till genom att sätta mig och nosa på varje papper husse jobbade med, för att vara riktigt säker på att han inte missat något. Emma verkade väldigt tacksam över min hjälp och berömde min kunskap i byråkrati. Helt utan anledning nämnde hon lite snabbt att på hennes förra jobb, fick hon ibland papper med kattsand och kattpink på. Uäck!

Slutligen så åkte de båda iväg för att posta alla papper samt skicka en jacka till Prinsessan Linnsens matte, som glömde den här efter senaste bloggträffen. *tassen för pannan*
Husse hade redan skickat den en gång, men han glömde liksom att skriva namnet på mottagaren, så han fick tillbaka paketet och blev tvungen att göra om det. *båda tassarna för pannan*

12 kommentarer:

  1. Ja det där med att skicka grejor på posten är ganska krångligt, men att glömma skriva på vem som ska ha paketet är väl ändå höjden av glömska. Nåjam, vår gammelmatte är lika glömsk hon så det är ingen anledning för henne att slå sig för bröstet.

    Nosbuffar från klostergänget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Husse säger att han skäms som en hund. Han och gammelmatte kan få skämmas ikapp lite. *hehe*

      Radera
  2. Tur att du har koll på vad som kommer farande ur skrivaren. Det är lömska apparater. Förstår att du var upptagen med annat när husse skickade jackan första gången?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, för tänk om det kommer en ilsken musling utfarandes därifrån. Husse skulle ju inte ha en chans emot den.
      Husse påstod helt fräckt att han inte behövde hjälp med att skicka jackan förra gången, vi vet ju hur det slutade...

      Radera
  3. Vad bra att husse får hjälp! Hoppas verkligen att det blev lite tid för gos också även om skrivaren kan vara intressant får man ju inte glömma det viktigaste.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam verkligen. Goset uteblev! Har ni hört nåt så tokigt? Jag blev alldeles chockad och somnade i klätterträdet.

      Radera
  4. Matte hälsar och jamar att det ska bli spinnande att se var jackan hamnar den här gången?

    Hon har ju liksom hunnit köpa en ny jacka nu så det gör inget om paketet inte kommer på 3,5 månader till! *fniss*

    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer den inte rätt den här gången, så ska jag skicka husse på brivskrivarkurs i Kiruna!

      Radera
  5. Att vara pappersmottagare av Viktiga Papper är ett ansvarsfullt jobb, och en säkerhetskatt är förstås alldeles särskilt lämpad!
    Här glöms det minsann också både det ena och andra. Det är bara så de är, våra kära tvåbeningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är inget som en katt tar lätt på. Vi katter har det inte lätt att hålla reda på glömska människor.

      Radera
  6. **Fniss* Det bara är s'å att våra tvåbeningar kan vara väldigt glömska ibland, då är det nog bäst att vi katter kontrollerar att dom gör rätt.
    Hoppas att jackan kommer fram rätt denna gång.


    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man lugnt jama. *suckar* Kommer inte jackan rätt så ska jag bita husse i svansen.

      Radera