torsdag 16 maj 2013

Min skyddsling

Så här ser en helt vanlig dag ut. Jag sitter på köksbordet och spanar ut över köket i jakt på någon bortglömd gottis. Min skyddsling Viska finns såklart intill min sida, ivrigt nosande på omgivningen. Hon är som en skugga, som följer mig vart jag än går. Oftast känner jag mig hedrat, men ibland måste man säga ifrån.



Förresten luktade husse konstigt när han kom hem i måndags. Han luktade skällis och främmande katt!! Har ni sett vilka mini-skällisar? Jamarns så ynkliga de ser ut.

Förresten luktade husse konstigt när han kom hem i måndags. Han luktade skällis och främmande katt!!

Lägg till bildtext

17 kommentarer:

  1. Husse hade kunnat ta med sig en sån där liten skällis hem i jackfickan till er.

    Vilken underbar och trygg förebild du verkar vara för Viska :)

    Carina och Gnestakissrna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njam, jag är inte så säker på att jag vill ha en sån där liten dreglande mini-skällis hemma.
      Jag hoppas verkligen att jag är en bra förebild.

      Radera
  2. Vilket gulligt gäng av bäbisskällisar...
    Tänk om du skulle behöva hålla reda på dem, då de springer åt sjuttifemton håll på en gång *fnitter*
    Jättefina bilder i alla fall :)

    =^.^=

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meh, vi katter är minsann också söta när vi är små. *mutter*
      Husse säger att de var så små att de knappt klarade sig ta sig upp till matskålen.

      Radera
  3. Jag måste erkänna att jag beundrar dig för hur du tar tass om Viska så fint! Tror inte jag skulle klara av det alls på bra som du.
    Du har väl kollat noga så husse inte gömt nån liten skällis nånstans i lägenheten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack. Nä, jag håller noggrann koll så att ingen skällis smiter in i min... vår, bostad.

      Radera
  4. Men hur kan husse beblanda sig med skällisar utan ert godkännande. Han har ju tre fina katter att ta tass om!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrar jag med! Det kommer bli svårt att förlåta honom. Det kommer krävas många, många dentisar.

      Radera
  5. Du är verkligen omtänksam Sippo! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam, jag gör så gott jag kan.

      Radera
  6. Åh blir så rörd över hur fint du tar hand om Viska <3
    Dom där skällisbebisarna var faktiskt söta ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äschjam då, jag gör bara vad en vanlig kisse skulle göra.
      Söta skällisbebisar? *fnyser*

      Radera
  7. Men vad jamar du Sippo, var husse hos några skällisar?
    Kunde han inte ta med sig några hem då, för du är ju så bra att ta tass om Viska
    fina bilder på er alla iaf.
    Tassjam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, utan att säga till oss. Men jam är inte så säker på att det är samma sak att uppfostra en skällis och att uppfostra en klok kisse.

      Radera
  8. Husse har vänstertassat! Med skällis också, fy! Du Sippo, lovar du att passa Viska på kalaset, vi har ju stor skog här bredvid och det vore inte bra om hon hamnade där. Vi ska ha mynta men jam tror att de minsta får låta bli det, de får mjölk istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mjau, det är fruktansvärt! *gömmer ansiktet i tassarna* Jam lovar att hålla koll på Viska, Tindra lovar hon med. *nickar*
      Mjölk till småttingarna låter som en bra idé.

      Radera