fredag 31 maj 2013

Tindra jamar - Sommarkul

Jam så kul det har varit igår och idag. Det har kommit in flera flugor och massa annat gott. Jag har jobbat övertid med att fånga dessa flygande mellanmål och det gör husse jätteglad, för han tycker inte alls om dem. Jag frågade ängsligt om han kanske ville smaka, men som tur var så ville han inte det. Viska verkar inte heller så intresserad och Sippo bryr sig inte alls. Då blir det fler över till mej. *slick om nosen* Så är jag så jamarglad över att vi kan ha balkongdörren öppen. Det kunde vi inte där vi bodde förut, men nu står den öppen hela dagarna för vår skull!

8 kommentarer:

  1. Jättebraigt att husse fick hjälp med att näta in, nu kan ni vara ute så mycket ni vill också, precis som vi kan i rastgården ;-)

    =^.^=

    Sommarbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta e verkligen underbart!
      -Tindra

      Radera
  2. Sippo och jag är allt bra lika! Flugor är totalt ointressanta för mig. Men Piff och Puff är som du och gillar flugjakt.
    Visst är det härligt med en öppen balkongdörr, åtminstone just nu när det så jamarvarmt!
    Önskar er en skön helg, allihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, de' e ni som e för gamla säkert. *blink*
      En öppen dörr e ett måste när det e sommar.
      -Tindra

      Radera
  3. Det som är så kul att jaga flugor och andra insekter! Vi tycker det är toppen, skönt att kunna ha öppet också! Ta tass om er! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jam verkligen. Förstår inte varför Sippo inte är mer intresserad. *fundersam*
      -Tindra

      Radera
  4. JAg tror inte Viska riktigt fattar ännu hur kul det är att fånga och äta flugor och annat godis, men hon lär sig nog snart och då kan hon hjälpa dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland verkar hon fatta, för då blir det en jamarns fart på henne...
      -Tindra

      Radera