onsdag 8 maj 2013

Och där försvann den...

Solen alltså. Den har gömt sig hela dagen, så det har inte varit så lockande med uteplatsen. Dessutom måste jag agera stödkatt åt husse som verkar ha drabbats av någon slags själslig kris. Han hävdar bestämt att det inte är någon fara, men min morrhårs-radar noterar ändå en viss klang i rösten som säger att han inte är riktigt nöjd med dagen.

Så fick jag förresten vår tiokilossäck med torrisar. Men husse diskriminerar mig och ställer säcken ute i förrådet i farstun! Han påstår nämligen att jag har visat mer än en gång, att det inte går att ha maten i skafferiet. Bara för att jag råkade klösa upp ett par påsar och föräta mig en gång... eller tv...tr.. fyra gånger kanske.


8 kommentarer:

  1. Hmjam, först den konstiga röstklangen och sedan placerandet av torrispåsen i förrådet... det är tydligt att det inte står rätt till med husse. Håll ögonen öppna, vem vet vad han hittar på härnäst?
    Tassklappar
    PS Kanske det hjälper med lite tassage och spinnhealing? Bara en tanke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alla sinnen på helspänn, ifall något mer tokigt skulle inträffa. Spinnhealing och tassage har jag hittills överlåtit till Tindra.

      Radera
  2. Husse har väl inte förätit sig på sina egna torrisar? Så att han är ute efter era nu? Bäst att du vaktar husse så han inte hittar på något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det tror jag inte. Fast man borde kanske gå ut och kolla säcken...

      Radera
  3. Inte just någon sol här heller, men varmt. Faktiskt varmare ute än inne, så jag håller mig förstås där ute.
    Vad då föräta? Du menar att du för en gång skull tog saken i egen tass och såg till att du fick bli riktigt mätt? Inte så snällt att missunna dig den möjligheten. Men jag hoppas att husse blir mera nöjd med morgondagen i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just det jag menar. Man måste ju ta saken i egna tassar för att inte svälta ihjäl.

      Radera
  4. Du måste nog lära husse att prioritera. Om man inte mår bra ska man inte lägga krut på att bära ut en säck med mat i farstun! Den ska naturligtvis stå på golvet i köket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just precis! *stampar ivrigt* Det är precis det jag också jamar.

      Radera