onsdag 15 januari 2014

Mys med husse

Husse lyckades med konststycket att somna i soffan i natt. Det gjorde att han vaknade tidigare än oss katter och var jamartrött. Efter ett par timmar så somnade han nästan vid datorn. Då hoppade jag upp på skrivbordet och jamade bestämt åt honom att gå och lägga sig i soffan ett tag, men han fick inte sova så länge att han skulle glömma bort att ge oss lunch. Vad som hände var att jag själv somnade intill husse och glömde totalt bort lunchen, som istället fick serveras en bra stund in på eftermiddagen. Pinsamt.

12 kommentarer:

  1. Huvudsaken att ni FICK mat :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Sånt där kan ju hända, men hoppas både husse och du är utvilade ni till middagen så att åtminstone den serveras i tid.

    SvaraRadera
  3. Du har väl all rätt att sova när du vill, tycker jag. Däremot får serverandet av lunch absolut inte glömmas bort, vid den tidpunkt du befaller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller fullständigt med. Man kan ju tycka att husse borde känna till det vi det här laget.

      Radera
  4. Men vad jam, glömde husse att de er mat i rättan tid, du får jama till på skarpen, så ni får mat när ni ska hade mat. mjau

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag jamar så att det skakar i rutorna och så stampar jag med alla fyra tassarna också.

      Radera
  5. Förargligt, men huvudsaken är ändå att lunchen inte blev bortglömd eller överhoppad - DET hade varit pinsamt, för att inte jama katastrofalt.
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har ni så rätt i. Man får vara glad att det inte blev värre.

      Radera
  6. hmmm, vi har alla sådana dagar. Ni blev ju inte utan mat i varje fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så sant. Men det viktigaste var såklart maten.

      Radera