lördag 24 november 2012

Andra snälla grannar

Jag ser ibland hur en av grannkatterna (som ibland inkräktar på mitt revir) brukar sitta utanför en grannes balkong i flera kattiljoner timmar. Ibland öppnas dörren och kissen får komma in i värmen, men just idag verkar det inte vara någon hemma där. Trots det sitter han på bordet utanför deras fönster och väntar...
Nu är inte vi sådär jätteoroliga för kissen, för den bor faktiskt egentligen porten bredvid oss. Men vi undrar hur vanligt det är med katter som får söka skydd hos grannarna, för att deras egna människor inte är hemma. Tur att det inte är så kallt.

4 kommentarer:

  1. Om kissen blir insläppt och inte ser mager och eländig ut tror jag inte det är nån fara om den är ute några timmar. Ofta är det ju så att kissen har annat för sig när matte/husse ska nånstans och då passar det inte att gå in just då. Huvudsaken är ju att kissen blir insläppt till slut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det ser så ensamt ut när han sitter där och tittar in igenom fönstret.

      Radera
  2. Uschjam, jag tycker det låter riktigt trist att sitta där och vänta i kylan. Som katt har man ju heller inte tilltass till klocka och kan aldrig vara säker på när ens människa ska komma hem. Men det ligger nog mycket i vad Kattson jamar, ibland är det rent praktiska saker som gör att det blir så här och till slut blir man ju insläppt - om man nu har ett hem att bli insläppt i, alltså. Men ändå...
    Tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är just det jag menar. Tänk att behöva vänta halva dagen bara för att få komma in.

      Radera