måndag 5 november 2012

Envist skåpmonster

I natt så blev husse lite sur över att jag hela tiden försökte öppna ett av köksskåpen. Men jag hade faktiskt en anledning till det, jag var nämligen övertygad om att skåpmonstret hade flyttat in till oss. Det lät där inifrån hela tiden och då var jag ju bara tvungen att försöka öppna det och undersöka ordentligt. Att husse hela tiden blev arg på att det dunsade när skåpluckan stängdes igen, det var väl inte mitt fel. Till slut fattade husse vinken och öppnad skåpet åt mig och lät det vara öppet hela natten. Typiskt att skåpmonstret verkade vara borta ljust då. Jag såg ingenting där inne. Men så fort luckan stängs, då varnar mina morrhår mig för att det är något fuffens igång...

12 kommentarer:

  1. Klart att du märker om det är nåt märkligt på gång! Du är ju en välutbildad Säkerhetkatt!!! Sen att skåpmonster och annat visar sig på nätterna kan ju inte du rå för...

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är ju inte mitt fel att de är lömska och väntar till natten. Dumma husse som inte förstår det.

      Radera
  2. PRECIS sådär agerar skåpmonster! Känner så väl igen taktiken från mitt monsterskåp! Här lämnas också dörren öppen ibland, av samma orsak som du jamar, men ALDRIG att monstret är där då. Jag tror det blir osynligt när det kommer in litet ljus. De är bara SÅ luriga, skåpmonstren!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att jag inte är ensam om det här. Husse trodde nämligen att jag blivit knäpp i skallen, men nu när vi är två katter som berättar, så måste han tro på oss.
      Jamarns fusktigt att bli osynlig i ljus. Vi måste komma på en plan.

      Radera
  3. Tror inte husse riktigt förstår att uppskatta att han har en säkerhetskatt i världsklass. Vem vet vad de där skåpmonstren kan ställa till om de kommer loss?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det tror inte jag heller. Jag vågar knappt tänka på vad som skulle hända om det otäcka skåpmonstret inte hölls i schack. *ryser*

      Radera
  4. Vilket lömskt skåpmonster! Och att husse inte är tacksam för att du håller vakt?! Kurr och burr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen ett lömskt släkte de där skåpmonstren. Undra hur husse skulle tycka om jag slutade hålla vakt.

      Radera
  5. Husse borde vara GLAD för att du försöker få tag i monstret, de är sannerligen inte att leka med! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju tycka det. Lite tacksamhet för mitt arbete borde man ju få. Dumma skåpmonster.

      Radera
  6. Mjau, Tarzan här, samma sak händer här hemma, fast med ett annat skåp, som jag känner med mina morrisar att det kan finnas ngt skåpmonster där, men när matte öppnar där, så finns det inget skåpmoster där, funderar ibland vart det gömmer sig, när våra tvåbeningar öppnar skåpdörrarna? Tror som Gustav att dom kan vara lite känsliga för ljus?


    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, ytterligare en kattkompis med samma problem. Vi borde kanske gå samman och komma upp med en plan för att få bort dumma skåpmonster. Man kanske kan tjäna dentisar på att jaga ljusskydda monster.

      Radera