onsdag 5 december 2012

Fyjam vilket väder

Det har snöat ända sen igår och det verkar inte vilja sluta heller. Framåt eftermiddagen hade jag vakttjänst och satt i köksfönstret och spanade efter husse i snöyran. Plötsligt kom ett otäckt monster pulsandes genom snön och skrämde nästan pälsen av mig. Det var först när jag kollade en gång extra, som jag förstod att det var husse under all snö.

Fyjam vad det snöar. Vänta, vad är det för otäckt monster som kommer genom snön?!

Jag måste väcka Tindra och... Vänta lite, det är ju bara husse som kommer. Hehe... *host*

14 kommentarer:

  1. Ja, fyjam, vad trist det är! Och jag har hört att det är ännu värre där du bor. Skönt för husse att få komma in och värma sig tillsammans med er sen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan inte ana vilket väder vi har. Jag är så glad över att vara innekatt nu. Husse fick arbeta upp värmen när han kom hem, genom att fylla våra matskålar.

      Radera
  2. Idag har det blåst och snöat hela dan, skönt att vi är inne! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt att vara innekatt. *kurr*

      Radera
  3. Det är inte så lätt att se skillnad på tvåbeningarna så här års, eftersom alla är klädda ungefär likadant och dessutom översnöade! Så jag skulle också ha intagit högsta svansberedskap i din situation. Lyckligtvis håller sig matte inne just nu...

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehejam. Nä, det är det verkligen inte. Höjde till högsta svansberedskap var precis det jag gjorde.

      Radera
  4. Fy för snöstorm å stackars husse som var tvungen att ge sig ut i detta läbbiga väder.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen inte roligt att gå till jobbet hälsar han.

      Radera
  5. Det var tur att det inte var nåt monster utan husse som kom hem. Bra att du har koll i alla fall. Man vet ju aldrig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen tur! Husse är läskig nog när han är utklädd sådär.

      Radera
  6. Verkligen tur att det var husse. Men som säkerhetskatt hade nog ett snömonster varit en ganska lätt match för dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamvisst. Jag hade gjort ett kvarts svanskast och slängt ut monstret med öronen före. *stampar bestämt*

      Radera
  7. Det kanske är er husse som är snömannen! Man har ju letat efter honom hur länge som helst utan att hitta honom.
    Men nu vet ju i alla fall vi var han är. Eller hur?
    *fniss,fniss*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, av det jag förstått så är snömannen hårig och lång. Husse är varken eller. Dessutom luktar hans fötter värre än någon snöman.

      Radera