söndag 7 april 2013

Burr!

Efter att Viska kom hem igen, så har jag känt mig betydligt piggare och gladare än på länge. Jag stod en bra stund i fönstret och rev i persiennerna innan husse fattade, "vill du gå på promenad?" frågade han mig. Jag tassade direkt till dörren och intog positionen för att få på mig selen. Jag hade så brått ut, att husse fick inte ens byta kläder, utan fick gå ut i mjukbyxorna - i halv storm. Jaaaamarns vad det blåste ute. Husse huttrade och frös, samt drog upp byxorna femtielva gånger. Så går det när man har en stor mage som trycker ned brallorna hela tiden! Annat är det med mig, min päls passar perfekt.
Efter 45 minuter tyckte jag det fick räcka, då började även jag tycka att det blåste lite mycket. Men jag hade fått mycket uträttat ute.

Här ligger Viska och jag och myser.

Myyyyys...

Men så var det dags för promenaden. Här försöker jag
kattefiera trädet utanför uteplatsen. Jäkla skator!

Självklart gick jag även och hälsade på mitt favorithörn.

10 kommentarer:

  1. Härligt att komma ut! Klart man är glad när hela familjen är samlad! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu kunde jag liksom promenera utan att vara orolig för Viska. Det känns mycket skönare då.

      Radera
  2. Bästast när hela familjen är hemma! Mysigt med promenad även om det blåser lite :)

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värst är det nog för husse, han har liksom lite större kroppsyta än mig. *hehe*

      Radera
  3. Vad både husse och grannarna måtte känna sig trygga när du återupptagit patrulleringen i området igen. Det är nog många som varit oroliga under vintern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men någon betalning har jag då inte fått. *mutter*

      Radera
  4. *Tassar om* visst är det skönt att Viska är hemma igen, så du kan ta med husse på en tasspromenad, tassarna upp!

    Tass tass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, äntligen har det återgått till det normala.

      Radera
  5. Vad fina ni är när ni ligger och myser. Vilken tur att Tindra är inne och passar Viska så du och husse kan promenera lite. NosGos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackjam så mycket. Nu kan jag promenera med gott samvete igen, när Viska är inne.

      Radera